ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Компании с цветни етикети на стоките според хранителния им състав

Puls.bg   |   04 май 2018   |   Коментари 0
   
   
Компании с цветни етикети на стоките според хранителния им състав

Източник: iStockphoto

Усъвършенствана система за етикетиране на хранителния състав с цветово кодиране (ENL) предвиждат да въведат компаниите Mondelēz International, Nestlé, PepsiCo, The Coca-Cola Company и Unilever. За момента това ще бъде тестово в избрани страни от Европейския съюз. Резултатите от тази промяна ще подпомогнат процеса на ЕС за оценка на възможностите за хармонизирано етикиране в Европа. Той стартира на 23 април 2018 г. , на съвместно заседание на ЕС за етикиране на хранителния състав върху опаковките.

 

ENL схемата е доброволна инициатива, чийто основна цел е да подпомогне избора на по-здравословни храни чрез предоставяне на опростена, лесна за разбиране и съдържателна информация за хранителния състав на храните и напитките. Тя надгражда монохромната схема на препоръчителен дневен хранителен прием, която вече съществуващата в Европейския съюз и е позната на над 500 млн. потребители. Различното е, че добавя цветове към стойностите, които отразяват хранителното съдържание на действително консумирана порция.

 

Новите етикети на храните ще предоставят на потребителите по-детайлна информация за съдържанието на консумираната от тях порция храна. ENL схемата е разработена така, че да съответства със законодателството на ЕС и да бъде приложима в целия съюз. Тя е създадена през 2017 г. , като през този период компаниите са се консултирали с научни експерти и специалисти по хранене, неправителствени организации, представители на страните-членки и други заинтересовани страни. Потребителските възприятия са били техният основен ориентир при създаването на новите етикети. 

 

Цветните етикети имат потенциала да увеличат броя на хората, правещи здравословен избор с 18%, което води до 4% намаление на приема на калории. Това показва проучване за модела ENL сред 3500 потребителя в 7 страни-членки на ЕС. Според резултатите от него, има ясно предпочитание за цветен етикет спрямо монохромнен с препоръчителен дневен прием. Също така, 8 от 10 потребителя са на мнение, че ENL етикетът е по-лесен за разбиране и им помага да преценят хранителния състав на храни или напитки, защото им позволява да направят информиран избор с един поглед. 

 

 

Данните от изследването показват още, че европейските потребители харесват повече етикиране „на порция“ пред етикиране „на 100g“, когато става въпрос за сравнение на съдържание на хранителни вещества на различни продукти, използвайки етикет с цветово кодиране. 

 

Всяка компания в схемата може да комуникира отделно тестовете в избрани страни-членки на ЕС, както и да събере и сподели обратна връзка за приключване на тестовете в съответствие с конкурентното право на ЕС. Предвижда се новият ENL етикетът да се появи по рафтовете на магазините до края на 2018 г.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Домашно насилие – иска осъзнатост от двамата, за да се прекъсне. Семейна психотерапия с Деница Банчевска и д-р Веселин Христов

реклама
Още от Новини и събития
реклама
Галерия
Иновации и оценка на здравните технологии
Иновации и оценка на здравните технологии
Форум бременност и детско здраве 2015. Втори ден
Форум бременност и детско здраве 2015. Втори ден
Как се случи Здравен дебат?
Как се случи Здравен дебат?
Форум Детско здраве Х.2014 - как протече в кадри
Форум Детско здраве Х.2014 - как протече в кадри
Изгодни оферти
Още от Хомеопатия
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter