ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Ще плащаме за лечение, само ако сме останали доволни?

Puls.bg   |   09 юни 2015   |   Коментари 0
   
   
Ще плащаме за лечение, само ако сме останали доволни?

Източник: iStockphoto

Нов, отделен закон за правата на пациента не е необходим, тъй като те и в момента са добре разписани.
 
Това заяви пред БНР председателят на Центъра за защита на правата на пациентите д-р Стойчо Кацаров във връзка с вчерашните дебати за поправки в законодателството, които да гарантират сигурността на болните.
 
По неговите думи има само един начин тези права да бъдат гарантирани и това не е чрез законови промени.
 
Според него системата трябва да се промени така, че плащането на медицинските услуги да зависи и от това дали гражданинът е доволен от оказаната му лекарска помощ или не.
 
Иначе казано, пациентът трябва да се разглежда и като клиент.
 
Кацаров уточни, че в момента има внесено предложение в Народното събрание, според което всеки гражданин в двуседмичен срок, след като излезе от болницата, може онлайн с уникалния си код за достъп до страницата на НЗОК да подаде електронна жалба.
 
Така болният ще може да посочи, че не е доволен от лечението си и че не смята, че трябва да заплаща за него, обясни медикът.
 
Законопроектът предвижда това автоматично да води до проверка от здравната каса.
 
Ако тя установи, че човекът е прав, няма да плати на болницата и ще я санкционира. Ако установи, че човекът неправилно е подал сигнала, просто всичко ще свърши с тази проверка и болницата ще си получи парите", уточни д-р Кацаров.
 
Според него и сега може да се получи уникален код за достъп през касата, а в предложението е записано той да може да се вземе от кабинетите на общопрактикуващите лекари, за да бъдат улеснени хората. 
 
Кацаров коментира идеята на министъра на здравеопазването тези, които не ходят на профилактични прегледи, да плащат по-високи здравни вноски.
 
"Това е логически издържано, но практически не виждам как ще стане, тъй като, ако сега направите справка в НЗОК колко души не са отишли на профилактични прегледи, ще видите, че почти няма такива", каза той. 
 
Председателят на Центъра за защита на правата на пациентите е на мнение и че няма нужда от правна дефиниция на лекарската грешка.
 
"Лекарската грешка няма нужда да има правна дефиниция. Има член 45 от Закона за задълженията и договорите, който третира случаите на непозволена увреда", посочи той.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър ларингит - затруднено дишане и лаеща кашлица в малките часове на нощта

реклама
Още от Новини и събития
реклама
Галерия
Иновации и оценка на здравните технологии
Иновации и оценка на здравните технологии
Форум бременност и детско здраве 2015. Втори ден
Форум бременност и детско здраве 2015. Втори ден
Как се случи Здравен дебат?
Как се случи Здравен дебат?
Форум Детско здраве Х.2014 - как протече в кадри
Форум Детско здраве Х.2014 - как протече в кадри
Изгодни оферти
Още от Сън
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising