ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да помогнем на съня?

Puls.bg   |   17 март 2010   |   Коментари 0
   
   
Как да помогнем на съня?

В предходната част: Сънят - защо се нуждаем от него?

 

Как да се избегне безсънието?

 

  • Придържайте се към редуване на режима работа - почивка.

 

  • Предприемайте вечерята да е 2-3 часа преди сън.

 

  • При децата е важно занятията преди сън да са спокойни. Страшните приказки или буйните игри натоварват детето емоционално и то трудно заспива. За възрастните се препоръчва да избягват спорове и отдаването на негативни размисли.

 

  • Според изследвания на специалисти най-благоприятната поза за сън е, когато се  легне по гръб и ръцете се вдигнат над главата върху или под възглавницата. По този начин всички мускули на тялото се отпускат и сънят е напълно пълноценен. Дори само при промяна на позата на ръцете се напрягат части от тялото – например, когато ръцете се поставят върху гърдите, краката инстинктивно се свиват, което поддържа мускулите им под напрежение.



Как да помогнем на съня?

Има няколко правила, които винаги са от полза за бързото заспиване.

  • Прохладният свеж въздух в стаята действа успокояващо, така че проветряването преди лягане е повече от препоръчително. При подходящи условия може да се спи на отворен прозорец.

 

  • Необходимо е да се подбере удобен матрак, възглавница, подходяща завивка и чисто бельо.

 

  • Помага разходката от 20-30 минути вечер на спокойно място.

 

  • Вместо разходка може да се предвиди лека гимнастика, но без да се натоварва тялото. Независимо от физическото изтощение, интензивните спортни занимания възбуждат без да разтоварват.

 

  • Но спортните занимания предвидени 4-5 часа преди лягане подобряват качеството на съня.

 

  • Ползотворен ефект има сауната, но тя също трябва да се предвиди 2-3 часа преди сън.

 

  • Ако искате да заспите веднага – масажът на главата за 2-3 минути ще ви изненада с бързия си резултат.

 

  • Понякога помага и общият масаж на тялото. Той обаче се извършва със сухи ръце или с четка със средно твърд косъм. Движенията се правят от периферията към сърцето. Започва се от краката, следват ръцете, гърдите и най-накрая гърбът.

 

  • Може да помогне и следното. Полежете в леглото. След като усетите, че сте го затоплили, станете, но покрийте мястото си с одеалото, за да се запази топлината. Разходете се в стаята за няколко минути без да включвате осветлението като се стараете да се откъснете от неприятни мисли. После легнете под топлата завивка и се отдайте на съня.

 

  • Успокояващо действат водните процедури. При безсъние се препоръчва изпълнението им по два начина, които категорично са показали ефект при изследвания и са част от терапевтичните методи за борба срещу този проблем:
    • Обтриване на тялото за няколко минути с влажна хладна кърпа (температурата на вода трябва да е 20-22 градуса), като се започне отново от краката и ръцете и се стигне до шията. След това тялото се изтрива с мека суха кърпа.
    • Вземете топла вана или душ преди лягане. Легнете веднага като се опитате да запазите топлината на тялото.

 

В продължението: Автогенна тренировка за сън и релакс


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър ларингит - затруднено дишане и лаеща кашлица в малките часове на нощта

реклама
Още от Здрав ум
реклама
Галерия
Няколко факти за хранителните разстройства...
Няколко факти за хранителните разстройства...
11 причини за слаба концентрация
11 причини за слаба концентрация
7 изненадващи признаци на депресия
7 изненадващи признаци на депресия
Убийци на концентрацията - кои са те?
Убийци на концентрацията - кои са те?
Изгодни оферти
Още от Йога и медитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising