Стресът - 7 начина да го преодолеем

Puls.bg   |   12 март 2010   |   Коментари 0
Стресът - 7 начина да го преодолеем

За никого не е тайна, че при съвременния начин на живот потенциалният риск от загуба на емоционално и психично равновесие е голям. Едни от най-рисковите професии и занимания са тези, при които се обработва поток от информация. Както за упражняващите ги, така и за всички останали, грижата за доброто настроение е толкова жизненонеобходима, колкото и грижата за доброто здраве.


В тази връзка ви предлагаме 7 стъпки за преодоляване на стреса.


Първа стъпка
Спрете се. Успокойте се. Осмислете какво всъщност става около вас!.
Действително ли водите живот, който искате? Удовлетворява ли ви? Помислете какво искате да се промени и как може да се постигне.
Психолозите препоръчват периодично да се отделят минути за анализ на настоящата ситуация и личните чувства, да се изяснят желанията, целите и да се актуализират плановете. Разгледайте положението по сегменти. Така ще можете да отсеете ценните, да пренаредите приоритетите си и да отхвърлите негативите, които са се натрупали.


Направете покупка
Често отхвърляме купуването на вещи, които имат сантиментален характер за нас и ни радват под претекст за излишни разходи. Да, но от друга страна предметите, които ни носят положителни емоции, ни помагат в трудни моменти да се откъснем от негативните мисли. Отклонявайки за миг мислите върху сантимента, който носи предмета – често те се свързват с приятни хора и събития, се постига душевно равновесие, след което преценката на ситуацията е много по-трезва, а изпълнението на задачата – по-креативно.
И обратното, отстранете всички предмети и детайли около себе си, които ви носят негативни преживявания. 


Позволете си... да си починете
Непрекъснато има работа. Отхвърляте един ангажимент – идват два нови... Само че, ако не си отделите време за почивка, да си обърнете внимание и да се поглезите, ще рухнете.
Пригответе си приятно ястие, особено ако ви харесва да готвите или посетете спокойно заведение с близък човек...
 

Погрижете се за една вечер да смените обстановката у дома – запалете ароматни свещи, приглушете светлината, пуснете спокойна музика.
Романтично прекараното време с любимия човек или със семейството е един от най-действащите методи за релакс.

Подобно въздействие върху психиката има и разходката сред природата. Движете се между дърветата, насладете се на вятъра, поемайте дълбоко въздуха. Какъв е вкусът му?


Обърнете внимание на хранителния си режим
Диетолозите съветват на всеки четири часа да се храним. При такъв режим поглъщаните количества са малки и в същото време не се изпитва глад. Блюдата трябва да са богати на сложни въглехидрати, които спомагат образуването на повече серотонин. Той от своя страна се грижи за доброто ни настроение.


Физическа активност
Двигателната активност поддържа духа, но когато спортното занимание се избере така, че и да доставя удоволствие, то за една тренировка постигате разтоварване поне за два дни. Танците са добро решение. Но най-ефективните по отношение на нервно-психичното разтоварване са заниманията във вода. Водата предразполага мускулите на тялото да се отпуснат и отпочинат, същевременно повишава тонуса. Освен това при плуване рискът от навяхване е минимален, така че изключва появата на неприятни емоции от заниманието.
 


За да се откъснете от неприятни натрапливи мисли помага и плътния график – затова побързайте да се прибере у дома, вземете си душ, разходете се, напазарувайте, почистете... Въобще бъдете активни!


Прощавайте и забравяйте...
Колкото и да е трудно и да ви се струва невъзможно, за да отхвърлите раздразнението и негативни емоции като гняв, яд, е необходимо да простите и забравите. В противен случай мислите постоянно ще ви отвеждат върху неприятната случка, ще ви връщат назад във времето, ще си припомняте обида след обида, огорчение след огорчение... Разберете другия. Най-вероятно несправедливото му поведение към вас се дължи на личен недостатък. Намерете ново място на отношенията си към съответния човек и продължете житейския си път напред!


Гледайте на живота по-леко
Опитайте се понякога да оставите животът да следва своята посока. Постоянно да планирате и да контролирате какво ще стана е повече от изморително. Действително, когато се постигат цели самочувствието е по-добро, но дали това де факто ви носи удовлетворение и за каква продължителност?...


Съсредоточете се върху това, което правите в момента. Можете ли да го извършите по начин, който ви носи удоволствие?... Помислете пак. Ще се изненадате от чувството, което ще изпитате при осъществяването му, но по различния начин! 

Става въпрос за проблеми?! Опитайте се да оценявате случващото ви се по-обективно. Когато „разтоварите“ събитията от емоциите си, ще получите представа за реалното си място и размера на „провала“, при което ще намерите решението на проблема по начин, за който преди не сте подозирали... Успех!


Още по темата:


реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата
Как да се отървем от неприятното акне?

реклама
Още от Здрав ум
реклама
Галерия
Как възрастта „отключва“ депресията?
Как възрастта „отключва“ депресията?
Митове и факти за психотерапията
Митове и факти за психотерапията
Синдром на дефицит на вниманието - и при възрастни
Синдром на дефицит на вниманието - и при възрастни
Генерализирано тревожно разстройство – що е то?
Генерализирано тревожно разстройство – що е то?
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising