ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Упражнения, подобряващи психичното здраве

Puls.bg   |   28 август 2018   |   Коментари 0
   
   
Упражнения, подобряващи психичното здраве

Източник: iStockphoto

Физическата активност е тясно свързана с намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания, инсулт и диабет, но връзката ѝ с психичното здраве остава неясна. 

 

В изследване, публикувано по-рано този месец в Lancet Psychiatry, група от учени проучват ефектите от различни типове упражнения, тяхната продължителност, честота и интезитет върху качеството на живот на хора, оплакващи се от стрес, депресия и емоционални проблеми.

 

Разглеждайки 1 237 194 случаи, данните за които са извлечени от Центровете за контрол на заболяванията и превенция на поведенческите рискови фактори, публикацията се явява един от най-обширните и детайлни анализи на съответната тема.

 

Понеже не става въпрос за рандомизирано контролирано проучване,  д-р Адам Чероуд и неговите колеги не могат да установят причинно-следствена връзка между физическата активност и психичното здраве, но благодарение на използваните регресивни статистически методи, могат да се забележат някои интересни тенденции.

 

Такава тенденция например е силната функционална зависимост между отборните спортове и повишаването на качеството на живот на хора, страдащи от една или друга форма на душевен дискомфорт. По-конкретно, хора, които са играли футбол и баскетбол, се отличават с 22% по-добри дни от към качество на вътрешните им състояния, в сравнение с тези, които не спортуват.

 

 

Социалният фактор, който присъства също така и при активности като карането на колело (21,6%), аеробиката и фитнеса (20,1%), играе съществена роля за позитивните нагласи на спортуващите. Процентите намаляват, когато става въпрос за по-индивидуални дейности. Например, хората, които се справят с проблемите си, ангажирайки се редовно с домакинска работа, водят живот с 11% по-малко дни, натоварени от някакъв емоционален проблем.

 

Нужно е обаче да се спомене, че по-дългите и интензивни упражнения не водят задължително до по-добри ментални резултати. Позитивна връзка е засечена при упражнения, които траят между 30 и 60 минути, докато при тези с продължителност 90 минути не е отчетена такава полза.


 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Варицела и бременност - опасна ли е?

реклама
Още от Здрав ум
реклама
Галерия
Можем ли да удължим живота си?
Можем ли да удължим живота си?
9 съвета за живот без стрес
9 съвета за живот без стрес
За повече настроение на работното място
За повече настроение на работното място
Няколко факти за хранителните разстройства...
Няколко факти за хранителните разстройства...
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter