ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Защо е опасно електронното обучение в детска възраст?

Puls.bg   |   17 ноември 2017   |   Коментари 4
   
   
Защо е опасно електронното обучение в детска възраст?

Източник: iStockphoto

Днес все повече родители разчитат на електронното обучение като средство да допълнят образователния процес при децата. Справка показва, че апликациите, които претендират, че носят знания по математика, науки или езици, са сред най-популярните и най-широко потребявани приложения за мобилни телефони или таблети.

 

Азиатско проучване показва, че средно 70% от децата там, на възраст до 8 години, ползват електронните устройства на родителите си, а те се възползват и им дават достъп до някои от посочените образователни апликации.

 

Според експертите, макар и маркетирани като образователни, ползи от подобни приложения на практика няма. Те действат единствено като магнит за вниманието и времето на детето. От това именно идва и реалната опасност.

 

Повече време пред електронното устройство, по-ниско IQ

Научен екип от детския отдел на Националната университетска болница в Сингапур отправя важно предупреждение към родители на подрастващи деца, които разчитат, че образователните занимания на електорнните устройства са полезни за детския интелект.

 

Колкото повече време прекарва дете в ученическа възраст пред екрана на телефона или таблета, толкова повече се нарушават паметта, когнитивните функции и гъвкавостта на интелекта му като цяло. Учените дават и напълно задоволително научно обяснение за тази зависимост.

 

 

Повечето методи при електронно обучение и особено при ползване на мобилни апликации изправят мозъка пред необходимостта да обработва бързо много голямо количество информация. Неуспявайки да отдели важната от несъществената информация, мозъкът на подрастващите много бързо се уморява и изразходва всичките си ресурси. Макар и това рядко да проличава видимо, негативният ефект е налице. Така, след дълго занимание с електронно устройство съзнанието на подрастващите няма възможност да обработи или запамети новата информация. Колкото по-редовно и дълго се ползват подобни устройства, толкова по-отчетливи са интелектуалните последствия.

 

Тази негативна зависимост е доказана с проучване. То установява, че децата, които се занимават прекомерно с електронни образователни занимания, имат по-нисък коефициент на интелигентност. Това се дължи именно на негативното влияние върху когнитивните функции на детето и затрудненията му с това да възприеме, планува или изпълни дадена задача.

 

Образователният процес в детска възраст е двупосочен процес и успехът му може да се гарантира само при поддържане на тази двупосочност. Стандартният тип на електронно обучение не може да гарантира такава връзка и затова ефектът може да бъде изцяло противоположен на очаквания.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (4)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

терористи на власт в София увредиха милиони деца     2017-11-19 10:44:30
Пострадали са много деца от детски градини тероризирани и облъчвани с НЕЗАКОННИ ЗАБРАНЕНИ ОТ ЗАКОНА КАМЕРИ И Обемно прецакващи скенери.
teroristi na wlast w Sofia нарушават смело ОСновния закон вкл чл 32.(2) Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие
Чл. 29. (1) Никой не може да бъде подлаган на мъчение, на жестоко, безчовечно или унижаващо отношение, както и на насилствена асимилация.
(2) Никой не може да бъде подлаган на медицински, научни или други опити без неговото доброволно писмено съгласие
За експерти warning     2017-11-19 10:36:39
При проверки за видео терор са засечени деца тежко увредени от тн Дигитализация.
Имат обемно обсебващ видим тъмен облак около групи момчета .Цел - превръщането им в пасивни гейове з а консумация на запад.Ползват обемно обсебващи камери с тъмни високо плътни холограми нагло инсталирани в училищата
Иванов     2017-11-19 10:33:28
Увреждането у нас го установихме 1977 година в МГ Плевен.
Обучение с ЕЛКА .Дотогава смятахме наум до много.
два чуебни часа ни блокираха възможностите за смятане на ум.След 6 клас седенето в нагло вредни учебни сгради е опасно и недопустимо.Нужна е друга образователна система.Обучавал съм младежи от малцинства с завършен 8 или 11 клас блокирани от образования с ел техника.100 дни и се въстановяваха /в армията/
Иванов     2017-11-19 10:29:09
У Нас нагли престъпници на власт целят трайни увреждания на милиони деца принудени да седят до 19 години в училища ясли и градини.Увредиха всички с камери за видео терор и педофилски експерименти..
ООН отчете че така е срината раждаемоста на българките трайно и трудно лечимо.
4 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Здрав ум
реклама
Галерия
Няколко факти за хранителните разстройства...
Няколко факти за хранителните разстройства...
11 причини за слаба концентрация
11 причини за слаба концентрация
7 изненадващи признаци на депресия
7 изненадващи признаци на депресия
Убийци на концентрацията - кои са те?
Убийци на концентрацията - кои са те?
Изгодни оферти
Още от Акценти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising