ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да се храним здравословно на работното си място

Puls.bg   |   12 февруари 2009   |   Коментари 0
   
   
Как да се храним здравословно на работното си място

Правилното здравословно и разнообразно хранене е ключът както към доброто ни здраве, така и към поддържане на работоспособността ни. В натовареното всекидневие, работните срещи и многото ангажименти е трудно да се поддържа правилен хранителен режим. Обикновено сутрин пием кафе на гладно, на обед хапваме набързо по някой мазен сандвич, а вечер се тъпчeм до припадък. Този хранителен режим е изключително нездравословен и води след себе си редица проблеми – наднормено тегло, лесна уморяемост, проблеми с концентрацията и работоспособността.

 

Тъй като е трудно да се съвмести здравословно хранене с напрегнатия работен ден, ви предлагаме няколко съвета, които може да ви помогнат да го постигнете:

 

1.Синхронизирайте режима на хранене с ритъма на работния си ден.

 

Видът и времето на храненето трябва да са в зависимост от това в кои часове е пикът на активността и работоспособността ви и в кои часове се чувствате изморени.

 

Храните, богати на белтъчини, каквито са месото, рибата и бобовите растения, повишават обмяната на веществата и възбудимостта на нервната система. Приемайки такава храна, стомахът ви започва да отделя сокове и заради това, ако прекарвате цял ден в офиса, добро решение за обяд би била консумацията на месо с картофи например. Това обаче не е уместен вариант за вечерно меню, тъй като преди сън работата на стомаха е забавена и белтъчините се усвояват по-лошо. Това, разбира се, не касае тези, които работят нощно време. Ако организмът е активен през нощта, е не само разрешено, но и нужно да се нахраните добре.

 


2. Имайте предвид, че ако работата ви е предимно умствена, това е свързано с напрегната дейност на нервите.

 

За да успокоите нервите си и да подобрите дейността на мозъка си, добре е винаги да имате шоколадче подръка. Съчетаването на кафе с шоколад е отличен двоен стимулатор, който ще ви тонизира, ще подобри настроението ви, а освен това е много по-безвреден от цигарите.

 

Специалисти твърдят, че шоколадът и кафето в комбинация премахват главоболието и помагат срещу признаците на умората, като гарантира поне за час адекватни и бързи реакции и мисъл.

 

3. При физическа работа и студено време заложете на мазна храна

 

При активна физическа дейност храненето също трябва да е съобразено с това. Мускулите имат нужда от друг тип хранителни вещества, за разлика от мозъка. Ако работата ви е свързана с физическо натоварване, кебапчето е по-добър избор от зеленчуковата салата.

 

Мазнините отделят енергия и поддържат в тялото постоянна и нормална температура.
Имайте предвид, че е по-добре да осигурите на организма храна тогава, когато му е нужна, а не когато ви остане време.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Еднократно завишено кръвно прави ли ме хипертоник?

реклама
Още от Любопитно
реклама
Галерия
Здравен хороскоп за март 2017
Здравен хороскоп за март 2017
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising