ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Болка в гърба - изисква движение!

Puls.bg   |   28 февруари 2011   |   Коментари 1
   
   
Болка в гърба - изисква движение!

С възрастта болките в гърба стават все повече ежедневен проблем. Да се предприемат мерки за преодоляване и предотвратяване на болката в гърба е част от грижите за поддържане на опорно-двигателните функции на тялото и доброто самочувствие. Когато гърбът не боли, е признак за нормално функциониране на вътрешните органи и системи.

 


От болки в гърба се оплаква над 60% от населението. Първите оплаквания се появяват на 20-годишна възраст. Болките в гърба си признак за ниска или намалена двигателна активност.


Тонизираните и развити мускули на гърба имат функцията да поддържат гръбначния стълб. Когато мускулите са слаби, върху гръбначния стълб пада цялата тежест на тялото и натоварване при движението. Получава се свиване на гръдния кош, което влошава кръвообращението. В следствие на това процесите на обмяната на веществата също се забавят.
Липсата на развита мускулатура на гърба води до притискане на нервните окончания, което е и свързано с оплаквания от болка в гърба.
Единственото правилно решение за предотвратяване появата на болка в гърба е развитието на добра и стегната мускулатура в тази част на тялото.

 


Преди да се пристъпи към физически режим за активизиране и тонизиране на мускулите на гърба, трябва да се спазят три важни условия, за да се предпазим от травма:

  • Процесът на физическо натоварване трябва да е постепенен.
  • Необходимо е комплексът от упражнения да е индивидуално съобразен според състоянието на мускулатурата и физическата подготовка.
  • Изпълнявайки гимнастиката за гърба, не трябва да има усещане за болка. Наличието й е признак за неправилно изпълнение или погрешно подбрано упражнение/комплекс.



Важно е физическата програма да се изготви от опитен специалист. Първоначално се цели укрепване на мускулите на гърба с леки упражнения. Това ще осигури правилно положение на гръбначния стълб. После се въвежда комплекс за по-добра подвижност на ставите.


За специалиста е важно да получи медицинска информация за състоянието на гърба - наличие на заболявания, коя точно част на гърба е засегната, за да изгради правилно физическата програма според индивидуалния случай. Има състояния, при които физическото натоварване трябва да се избягва или то следва да е минимално.


Гимнастиката започва с раздвижване, за да се осигури загряване на мускулите и съответно подготвянето им за по-голямо натоварване. Следващ етап е разтягането и постигане подвижност на ставите. Не се използва сила. Упражненията се изпълняват бавно и плавно. Специално внимание се обръща на подвижността на гръбначния стълб. След време упражненията допринасят за подобряване на силуета и подсилване на мускулите, които подпомагат опорната функция на гръбначния стълб.


За се постигне търсеният ефект, е необходимо да се отделят около 15 минути всеки ден за упражненията. При редовно изпълнение на комплекса се получава декомпресия и разтягане на гръбначния стълб, при което натискът върху нервните окончания отслабва. С подобряване на гъвкавостта на гръбначния стълб, освен че се елиминира болковата симптоматика, се отстранява и типичната тромавост и скованост на тялото, които „вървят ръка за ръка“ с наличието на болка в гърба и кръста. Започва да се наблюдава лекота в предвижването.


Тъй като развитите и тонизирани мускули на гърба отнемат част от натоварването на гръбначния стълб, се осигурява и по-продължителна издръжливост при натоварване на гърба в продължение на деня. Подобрява се кръвообращението на органите в гръдния кош. Ускоряването на процеси на обмяна на веществата имат положително въздействие и върху образуването на костна и хрущялна тъкан, което предпазва от дегенеративни процеси на гръбначния стълб.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Mila     2011-02-28 15:09:41
Моля,дайте примерни упражнения за тонизиране мускулите на гърба,след операция на оваряне на гръден кош/сърдечна операция/По-леки упражнения,за разтягане на гръбначния стълб,за да отслабне натискът в/у нервните окончания.
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Актуално
реклама
Галерия
Диабет – първите симптоми, от жаждата до...
Диабет – първите симптоми, от жаждата до...
Митове и факти за сезонните алергии
Митове и факти за сезонните алергии
Природни средства срещу грип и простуда
Природни средства срещу грип и простуда
Грип и настинка – в какво е разликата?
Грип и настинка – в какво е разликата?
Изгодни оферти
Още от Здравен дебат
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter