ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Бактериите по кожата - уникални за всеки от нас

Puls.bg   |   17 март 2010   |   Коментари 0
Бактериите по кожата -  уникални за всеки от нас

Учени доказаха, че надежден източник на информация за личността на даден човек, могат да бъдат не само пръстовите отпечатъци, но и уникалните за уникалните за всеки един от нас бактерии, населявайки повърхността на кожата ни.

Резултатите от изследването, проведено от американски учени, са публикувани в последния брой на специализираното издание на National Academy of Sciences.

Автори на новото изследване са екип от учени, под ръководството на проф. Ноа Файерер от университета в Колорадо. Проучването показва, че ДНК- материалът на бактериите, намиращи се на повърхността на човешкото тяло е уникален за всеки отделен индивид и безпогрешно може да покаже „притежателя“ на микроорганизмите.

От всичките 150 вида бактерии, които живеят по кожата на ръцете на човек, и по специално по дланите и пръстите, само 13 % се срещат при повечето хора, докато останалите 87% са с уникално ДНК и са характерни единствено и само за конкретната личност, подобно на пръстовите отпечатъци, цвета на ириса или формата на ушната мида.

В своите проучвания Файерер доказал, че това може да се използва за идентифицирането на хора, само по оставените от тях следи по предметите, дори и когато няма запазени пръстови отпечатъци или те да размазани.

По време на първия си експеримент, учените сравнили бактериологични проби, взети от отделните бутони на компютърна клавиатура и проби, взети от пръстите на собственика на компютъра и на контролна група от хора, които никога не са докосвали клавиатурата.

Станало ясно, че бактериите от клавиатурата са идентични единствено с тези от ръцете на собственика и, а ДНК-материалът им се различава от този, на бактериите по ръцете на другите участници в проучването.

Друг експеримент доказал, че бактериите, оставени от човек  върху дадена повърхност  при съприкосновение с нея, успешно могат да преживеят върху в продължение на повече от две седмици. Според експертите, бактериите могат да се използват като допълнителен източник на достоверна информация в криминалистиката.

"Всеки от нас, при обикновените и ежедневни действия, оставя след себе си уникална бактериална следа. Независимо от това, че проучването е все още в ранен стадий, предполагаме, че в бъдеще бактериалните отпечатъци ще могат да се използват като независим способ за потвърждаване на информация, получена от анализ на ДНК или пръстови отпечатъци“ заявява Файрер в интервю за Live Science.

Новата технология ще позволи използването на бактериалната ДНК, вместо генетичен материал от самия човек, за извличане на който са необходими специфични източници- слюнка или кръв. Освен това, бактериалните отпечатъци могат да се използват за идентифициране, когато пръстовите са размазани или недостатъчно ясни.

Още по темата:

Коментари (0)

Няма изказани коментари.

Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Как да преборим пролетната умора преди да стане хронична?

Още от Актуално
Галерия
Артроза – засяга ставите ни с възрастта
Състояния, които засягат бъбреците
За по-добра костна плътност
Как да си помогнем при хронична болка?
Изгодни оферти