ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Втора грипна вълна през февруари?

Puls.bg   |   12 януари 2010   |   Коментари 0
   
   
Втора грипна вълна през февруари?

Проф. Богдан Петрунов, директор на Националния център по заразни и паразитни болести (НЦЗПБ) съобщава, че през месец февруари се очаква втора грипна вълна.
 

 

Проф. Петрунов обяснява, че от вирусни инфекции са застрашени предимно хората, които страдат от белодробни заболявания, от сърдечносъдови заболявания и страдащите от ставни заболявания
 


Лекарите препоръчват още при първите симптоми и съмнения за вирусна инфекция, човек да предприеме необходимите мерки – да се консултира със специалист и да остане  вкъщи 2-3 дни, за да не заразява повече хора. По преценка на лекаря, трябва да се започне бързо и адекватно лечение, за да се избегнат допълнителните усложнения.
 


Препоръчва се приемането на по-голямо количество течности, плодове и зеленчуци, които са богати на витамини и антиоксиданти.


През зимата има достъпни цитрусови плодове, богати на витамин С. Най-добре е да се консумират сезонни плодове и зеленчуци, които са със съхранено съдържание на витамини. Когато един плод или зеленчук е откъснат зелен и не е достигнал своята зрялост, или е отгледан в оранжерийни условия, той е с намалено количество на витамините. Ако плодовете са откъснати през есента, както ябълките например, при тяхното съхранение нивото на витамин С непрекъснато намалява. В момента, сезонни зеленчуци, които са изключително полезни са зелето, цвеклото, морковите.


Доказано е, че имунната система се повлиява от приема на енергия с храната и от нивото на мазнините. Високият енергиен прием нарушава отговора на лимфоцитите – важни защитни клетки на имунната система. От друга страна, високото съдържание на мазнини в храната потиска функциите на други основни имунни клетки - Т клетките и естествените клетки “убийци”. Установено е, че капацитетът на имунните клетки “убийци е бил увеличен, когато приемът на мазнини е  намален от 32 % от енергийната стойност на храната на 22%. Значение има не само количеството, но и вида на мазнините. Съдържащите се в слънчогледовото олио n-6 полиненаситени мастни киселини стимулират продуцирането на цитокини - вещества, които се освобождават от макрофагите и други имунни клетки като отговор на вирусната или бактериална инфекция. Въпреки, че цитокините са важни за нормалното действие на имунната система, те играят главна увреждаща роля при възпалителните процеси, когато се образуват в големи количества. Рибните мазнини обаче са богати на дълговерижни омега-3 мастни киселини, които потискат отделянето на цитокини и намаляват тяхното възпалително действие.
 


Не трябва да се спазват строги и ограничаващи диети, особено праз зимния сезон, когато риска от вирусни инфекции е повишен. Разбира се, здравословното тегло е база за добър имунитет. Както поднорменото теглото, така и свръхтеглото и затлъстяването нарушават имунитета. Хората със затлъстяване по-често страдат от заболявания на дихателните пътища и при операции показват по-голям риск от инфекции. При затлъстяване се установява намаляване отговора, както на Т, така и на В лимфоцитите.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Актуално
реклама
Галерия
Природни средства срещу грип и простуда
Природни средства срещу грип и простуда
Грип и настинка – в какво е разликата?
Грип и настинка – в какво е разликата?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
9 мита за здравето
9 мита за здравето
Изгодни оферти
Още от Здрав ум
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising