ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Спорт и лечебна физкултура помагат при венозна недостатъчност

Puls.bg   |   03 април 2009   |   Коментари 0
   
   
Спорт и лечебна физкултура помагат при венозна недостатъчност

Хроничната венозна недостатъчност вече е причислена към така наречените болести на века. Въпреки че някои я приемат само като козметичен недостатък, хроничната венозна недостатъчност води до образуване на тромби и развитие на тромбофлебит.
 


Първите признаци на венозната недостатъчност са отоци на глезените и стъпалата към края на деня, тежест в краката след дълго стоене прав. При ходене симптомите намаляват и дори изчезват, затова човек си мисли, че краката му просто са уморени и отекли от неудобната поза.



По-късно се появяват изтръпвания през нощта, болки в прасците, показват се червено-сини съдови звездички и изпъкват вените. С развитието на болестта кожата става суха, прилича на пергамент. Появяват се петна с тъмно-кафяв цвят, които постепенно се сливат и образуват своеобразна подутина. А това вече е предвестник на трофична язва.
 


Основна причина за възникване на венозна недостатъчност е нарушаване на потока кръв поради пробиви в работата на клапаните на вените в долните крайници. И тогава налягането във вените нараства, а кръвоносните съдове се подуват като въздушни топчици. От едно време се е смятало, че с болните си вени човек се разплаща за това, че не ходи достатъчно. Най-много страдат тези, които дълго време стоят на прави на крака или прекарват целият си ден седнали зад бюрото.
 


На риск от това заболяване са подложени и хората с висок ръст и с наднормено тегло. Отразява се и работа, свързана с пренасяне на тежести, прием на някои хормонални лекарства, хронични болести на дихателните органи. Причини могат да се окажат и честите травми на краката, многократно забременяване. По принцип жените боледуват 5-6 пъти по-често, а това се обяснява с промяната на хормоналния фон след продължително приемане на противозачатъчни препарати.
 



Понякога в кръвоносните съдове и подкожната съединителна тъкан на долните крайници може да се натрупат до 2-2,5 литра течности. А това крайно затруднява работата на сърцето.

 


В нормално състояние движението на краката (при ходене и бягане) облекчава сърдечната дейност и помага на венозната кръв да се придвижва отдолу нагоре. Мускулите се съкращават, притискат вените и изтласкват по тях кръвта по посока на сърцето. Кръвта не се връща обратно благодарение на венозните клапи. Колкото по-зле работи това “периферно сърце”, толкова по-голяма е вероятността от венозна недостатъчност. А ефикасността от неговата работа в голяма степен зависи от това доколко са развити мускулите на краката ни.

 


Основно средство за регулиране на кръвообръщението е лечебната физкултура. Болните с отоци от венозен произход се чувстват най-добре при ходене. За придвижване на кръвта във вените на долните крайници са необходими и благоприятни цикличните колебания на налягането. Когато човек ходи или бяга, при съкращаване на глезенните мускули се изтласква венозната кръв в лежащите по-нагоре части на венозното русло. Налягането в дълбоките съдове при ходене ту се повишава, ту се понижава. Благодарение на това по-малките вени се изпразват и отново се напълват с кръв, вкл. и капилярите. А там се осъществяват основните обменни процеси.
 


Ако човек се намира в състояние на покой - седи или лежи, - най-добрите условия за оттичането на кръвта се осигуряват от поза, при която краката са повдигнати до нивото на сърцето. В този случай връщането на кръвта към сърцето значително се облекчава. Затова, за да може към сутринта да се избавите от мъчителното напрежение в краката и от отоците, през нощта трябва да слагате под краката си възглавница. Но все пак основното средство за регулиране на венозното налягане е лечебната физкултура.

 

Повече за разширените вени и как да се предпазите от появата им , можете да видите тук


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Актуално
реклама
Галерия
Природни средства срещу грип и простуда
Природни средства срещу грип и простуда
Грип и настинка – в какво е разликата?
Грип и настинка – в какво е разликата?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
9 мита за здравето
9 мита за здравето
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising