ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

От тежест в краката можем да страдаме и заради стрес!

Puls.bg   |   21 август 2012   |   Коментари 1
От тежест в краката можем да страдаме и заради стрес!

Източник: istockphoto

"Тежките крака" са често срещано оплакване, независимо от физическото натоварване и двигателна активност. За разлика от временното неразположение, когато проблемът стане постоянен без значение от часа на деня, се налага преглед при лекар и терапия.

„Синдромът на тежките крака“ обикновено се появява по време на движение и се изразява в умора, която ограничава желанието за физическа активност. Може да се дължи на редица разностранни причини, като нарушено кръвообращение вследствие на продължителен престой в едно положение, наднормено тегло. Тежките крака са обичайно оплакване през втората половина на бременността, както и при спортистите при усилена тренировка и натоварване на прасците. Възможно е такова неразположение да се появи при дълъг преход или дейности на открито, били те приятни занимания за активен отдих или домашни или служебни задължения.

Тежестта в краката може да е в резултат и на временен здравословен проблем, като недостиг на желязо, магнезий или фолиева киселина, което се установява с изследване и се коригира с подходящ хранителен режим, а при необходимост по преценка на лекар и чрез прием на съответните витамини и минерали.
Оплакването може да е и вследствие и на стрес.

Най-често уморените крака са неразположение, което се споменава от зряла възраст и тогава то се дължи на разширени вени. Освен умора и тежест в краката, засегнатите описват болка, отичане, зачервяване и топла кожа.


За да избегнете неприятния симптом, се препоръчва честа смяна на позицията на тялото и движение. Размествайте краката по време на седете и се раздвижвайте периодично. Вечер, особено ако сте бременна, подвигайте краката на нивото на таза и почивайте така в продължение поне на 20 минути. Редуцирането на теглото при килограми над нормата, значително ще подобри състоянието на краката и даде възможност за по-висока активност.

Според някои от помощ е изпълнението на йога упражнения, както и практикуването на други релаксиращи техники и медитация за контрол на вътрешното напрежение и подобряване на циркулацията на телесните течности.

При отичане на краката, освен хладните душове, е добре сутрин и вечер да нанасяте противовъзпалителни локални средства.

Препоръчително е при задълбочаване на проблема да извършите консултация със специалист, за да се определи вероятността от хронична венозна недостатъчност и се предприеме евентуално необходимата терапия.


Още по темата:


реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Миро     2016-12-02 08:19:37
На какъв лекар трябва да се отиде при оплаквания?
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Сърдечната дейност се влияе от темперамента

реклама
Още от Актуално
реклама
Галерия
Артроза – засяга ставите ни с възрастта
Артроза – засяга ставите ни с възрастта
Състояния, които засягат бъбреците
Състояния, които засягат бъбреците
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Как да си помогнем при хронична болка?
Как да си помогнем при хронична болка?
Изгодни оферти
Още от Новини и събития
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising