ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

От тежест в краката можем да страдаме и заради стрес!

Puls.bg   |   21 август 2012   |   Коментари 1
От тежест в краката можем да страдаме и заради стрес!

Източник: istockphoto

"Тежките крака" са често срещано оплакване, независимо от физическото натоварване и двигателна активност. За разлика от временното неразположение, когато проблемът стане постоянен без значение от часа на деня, се налага преглед при лекар и терапия.

„Синдромът на тежките крака“ обикновено се появява по време на движение и се изразява в умора, която ограничава желанието за физическа активност. Може да се дължи на редица разностранни причини, като нарушено кръвообращение вследствие на продължителен престой в едно положение, наднормено тегло. Тежките крака са обичайно оплакване през втората половина на бременността, както и при спортистите при усилена тренировка и натоварване на прасците. Възможно е такова неразположение да се появи при дълъг преход или дейности на открито, били те приятни занимания за активен отдих или домашни или служебни задължения.

Тежестта в краката може да е в резултат и на временен здравословен проблем, като недостиг на желязо, магнезий или фолиева киселина, което се установява с изследване и се коригира с подходящ хранителен режим, а при необходимост по преценка на лекар и чрез прием на съответните витамини и минерали.
Оплакването може да е и вследствие и на стрес.

Най-често уморените крака са неразположение, което се споменава от зряла възраст и тогава то се дължи на разширени вени. Освен умора и тежест в краката, засегнатите описват болка, отичане, зачервяване и топла кожа.


За да избегнете неприятния симптом, се препоръчва честа смяна на позицията на тялото и движение. Размествайте краката по време на седете и се раздвижвайте периодично. Вечер, особено ако сте бременна, подвигайте краката на нивото на таза и почивайте така в продължение поне на 20 минути. Редуцирането на теглото при килограми над нормата, значително ще подобри състоянието на краката и даде възможност за по-висока активност.

Според някои от помощ е изпълнението на йога упражнения, както и практикуването на други релаксиращи техники и медитация за контрол на вътрешното напрежение и подобряване на циркулацията на телесните течности.

При отичане на краката, освен хладните душове, е добре сутрин и вечер да нанасяте противовъзпалителни локални средства.

Препоръчително е при задълбочаване на проблема да извършите консултация със специалист, за да се определи вероятността от хронична венозна недостатъчност и се предприеме евентуално необходимата терапия.


Още по темата:


реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Миро     2016-12-02 08:19:37
На какъв лекар трябва да се отиде при оплаквания?
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Епидурална упойка при раждане - какво е важно да се знае

реклама
Още от Актуално
реклама
Галерия
Артроза – засяга ставите ни с възрастта
Артроза – засяга ставите ни с възрастта
Състояния, които засягат бъбреците
Състояния, които засягат бъбреците
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Как да си помогнем при хронична болка?
Как да си помогнем при хронична болка?
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising