ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

По-слаби и по-здрави – как да го постигнем? - 2

Юлия Кондева   |   18 май 2018   |   Коментари 0
   
   
По-слаби и по-здрави – как да го постигнем? - 2

Източник: DHU

Съвременният човек пълнее и се разболява, защото се храни неправилно и защото живее неправилно, като не спазва природните закони и не следва вътрешния си биологичен часовник, казва немският натуропат графиня Ангелика Волфскийл. Ето съветите ѝ как да постигнем душевен и физически здравословен баланс, които тя прилага в над 30-годишната си лечебна практика. 

 

Наднорменото тегло е резултат от липсата на ритъм в ежедневието

 

Пропускаме закуската, но пък вечеряме обилно, движим се много малко, рядко сядаме на масата със семейството си, за да се храним спокойно. Ядем набързо, на крак и под стрес – разпознахте ли вече себе си? Ако нарушаваме природните биоритми, накрая се сдобиваме със здравословни проблеми, а също и с наднормено тегло, казва немският натуропат. Ето на какво трябва да обърнем внимание, за да сме здрави и в добра форма: 

 

  • Между 7 и 9 ч. сутрин е най-висока активността на стомаха. Закусваме ли в този период, храната се усвоява оптимално и се превръща в енергия. Точно 12 часа по-късно – между 19 и 21 ч., е времето, в което стомахът е най-малко активен. Поради тази причина не бива да вечеряме късно. Приемът на храна след 19 ч. води до по-лесно натрупване на мазнини и влошаване на съня. А вече се знае, че сънят също ни помага да регулираме теглото си. Важно е да сме в леглото преди 23 ч. 
  • Вечерята трябва да бъде най-малкото по количество ядене за деня и да не съдържа сурови плодове и зеленчуци, както и фрешове, тъй като се получават процеси на ферментация и гниене, и натрупване на отровни вещества. 
  • През последните години храненията на ден са се покачили от 3 на 5, като се смята за правилно да ядем начесто и по малко. Вече се връща обаче идеята, че трябва да се храним не повече от 3 пъти на ден. А между приема на храна трябва да има достатъчно дълги паузи – поне 4 часа. По този начин се постига пълното изпразване на храносмилателната система и възстановяване на чувството за глад. 

 

Да се погрижим за здравето на чревната микрофлора. Днес е много популярна богатата на протеини и мазнини диета, която обаче води до недохранване на микробиома и до синдром на пропускливите черва, обяснява Ангелика Волфскийл. Друга грешка, традиционна за кухнята на българина, е консумацията на много тестени изделия. Те представляват силен стрес за храносмилателния тракт заради начина, по който се преработва брашното с цел дълготрайно съхранение. 

 

 

 

В дългосрочен план здравата чревна микрофлора определя нашето тегло и нашето здраве, казва немският натуропат. За да се радваме на балансирана чревна микрофлора, ни помагат горчивите алкалоиди и субстанции в растенията (в зеленолистни растения, билки и др.), които подават сигнали, активиращи работата на храносмилателната система. През последните десетилетия обаче консумираме все по-преработена и модифицирана храна. Отглеждат се растения с по-малко съдържание на горчиви субстанции с цел подобряване на вкусовите им качества. Така се лишаваме от вещества, които са нужни и за нормалната обмяна на веществата, действат и като естествен регулатор на апетита. Поради това в Германия са широко популярни лечебните билкови отвари, познати като горчивки, например Гастритол, който подобрява храносмилателните процеси и ускорява метаболизма, обяснява Ангелика Волфскийл. Тя препоръчва горчивките на своите пациенти за продължителен период от време с цел регулиране и облекчаване на храносмилателната система при смущения.

 

Да се застраховаме срещу преяждането. Немският натуропат препоръчва на пациентите си следната схема с минерални соли, която подпомага регулирането на теглото. Сутрин се приемат 5 табл. от Шуслерова сол №5, разтворени в чаша вода. Тя укрепва нервите, подобрява обмяната на веществата, помага ни да устоим на пристъпите на остър глад и да спазим правилото за само 3 хранения през деня. Дава ни сили дори и да пропуснем някоя вечеря, а това е силно препоръчително, ако искаме да редуцираме килограмите си, съветва графиня Ангелика Волфскийл (вижте препоръките й за периодичното (интермитентно) гладуване в част 1). Още една полза от сол №5 е, че ни зарежда с енергия и добро настроение. На обяд - Шуслерова сол №10, по 5 табл. отново във вода. В допълнение можем да използваме и Шуслеров мехлем №10, с който през уикенда да направим компрес на черния дроб. Намазваме с малко мехлем областта на черния дроб и отгоре слагаме гореща влажна мокра кърпа. Завиваме се добре, поставяме върху компреса топла грейка или бутилка, пълна с гореща вода, и така си почиваме поне половин час. По този начин се подпомага вътрешното пречистване на организма от ненужните вещества, шлаки и токсини. За да ускорим метаболизма и с цел разраждане на повече мазнини, вечер приемаме сол №9, по 5 табл. Вечерта можем също така да втрием в областта на черния дроб мехлем с тази минерална сол. Така подпомагаме черния дроб да разгражда мастните клетки.

 

Да променим и заседналия начин на живот. Затова се изисква много дисциплина, но крайния резултат ще си заслужава усилията, убедена е графиня Ангелика Волфскийл. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хомеопатия
реклама
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter