ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Здравословно хранене за лека бременност

Юлия Кондева   |   11 август 2017   |   Коментари 0
   
   
Здравословно хранене за лека бременност

Източник: iStockphoto

По време на бременността организмът на жената се подготвя едновременно за регулярното снабдяване на плода с всички необходими хранителни вещества, а също и за много важния етап след раждането - периодът на кърмене. Храната, която ежедневно избирате, е от основните фактори както за безпроблемното протичане на бременността и леко раждане, така и за здравето на детето в бъдеще. 
 
Да се храните здравословно всъщност не е нито трудно, нито сложно. Следващите съвети са насочени към най-често срещаните оплаквания през 9-те месеца и могат да помогнат за овладяване на неприятните симптоми. 
 

Придържайте се към основните правила за здравословно и балансирано хранене: 

  • На всякo хранене трябва да се приемат плодове и/или зеленчуци – сурови или като част от зеленчукови и зеленчуково-месни ястия. Общото им количество за деня трябва да е поне 500 г. Важно е те да са пресни, добре узрели, да са сезонни, а не оранжерийни. 
  • Ежедневно се нуждаете от млечни продукти, за предпочитане обаче е качественото кисело мляко. 
  • За да си набавите нужните белтъчини, избирайте постни меса и риба, а също и яйца, леща, боб, ядки. 
  • Много е важно да се избягва прекомерната употреба на сол, свързана с повишен риск от поява на хипертония, да не се консумират консервирани, полуфабрикатни и пържени храни. 
  • Препоръчително е да се намали до минимум употребата на захар и захарни изделия. 
  • Добра хидратация с прием на много вода – но нека да не е по време на ядене, тъй като течностите разреждат храносмилателните сокове и се нарушава храносмилането. 
 

Освен тях какво още е нужно: 

  • Преди бременността физически активните жени се нуждаят от около 2500 ккал (при заседнал начин на живот - около 2000 ккал). Потребността от повече енергия за организма се увеличава приблизително от четвъртия месец с около 15%. А това съответства дневно на около 250 – 300 ккал повече. Т.е. не е необходимо да се „яде за двама”, а просто да се внимава за качеството на храната. 

 

  • На жените в детеродна възраст се препоръчва да приемат ежедневно фолиева киселина поне 4 месеца преди забременяване. Фолиевата киселина има много важна роля за формирането на невралната тръба на плода (каналът, в който се разполагат главният и гръбначният мозък) през първия месец. Дефицитът й води до тежък вроден дефект – т. нар. Спина бифида. 
  • През бременността се повишава и нуждата от В-витамини, минерали като калций, магнезий, микроелементи като йод, цинк, желязо, ненаситени мастни киселини. Ако всички тези вещества не се набавят ежедневно в достатъчно количество, с течение на времето може да се получи траен дефицит със съответните нежелани последици за здравето. Не случайно съществува народната мъдрост „Всяко дете струва на майка си по един зъб”. Това е свързано с калция, който се „пренасочва” към плода, за да се гарантира доброто развитие на костната му система.
 

Как да се справите със сутрешното прилошаване и повръщане?

Неприятните симптоми в повечето случаи отшумяват след 12-та седмица, но може да продължат и през следващите месеци. Освен сутрин, възможно е да има гадене и стомашен дискомфорт и през целия ден. Чаят от джинджифил помага да се потиснат пристъпите на прилошаване. Опитайте още преди ставане от леглото сутрин да хапнете малко сухар, бисквити, сушени плодове. Препоръчва се също през деня да се храните по-често, но с малки порции лесносмилаеми въглехидратни храни (препечен хляб, зърнени храни, макарони, ориз). Намалете мазните и пържени храни, които затрудняват храносмилането. 
 
При гадене и повръщане, придружено от болки и спазми на стомаха, можете да облекчите състоянието си и с допълнителен прием на някои минерали: Шуслерова сол №2 калциев фосфат (по 5 таблетки сутрин) и №7 магнезиев фосфат (по 5 таблетки вечер). При остри симптоми вземайте по 1-2 таблетки от солите на всеки час до настъпване на подобрение. Магнезиевият фосфат успокоява стомаха и релаксира мускулатурата на коремните органи при спазъм, а калциевият фосфат подпомага организма по-лесно да се приспособи към настъпващите промени през 9-те месеца.
 
Шуслеровите соли са подходящи за периода на бременността, тъй като са напълно безвредни и помагат да се регулират дефицитите на важните минерали.
 
Друг щадящ метод за лечение, без нежелани странични ефекти, е хомеопатията. Популярни хомеопатични лекарства при гадене и повръщане по време на бременност са: Colchicum D6 – при гадене с хиперчувствителност към миризми; Ipecacuanha D6 – когато има обилно повръщане, което обаче не води до облекчение; Cocculus D6 – при гадене дори от самата мисъл за храна; Nux vomica D6 – когато сутрешното гадене се облекчава след повръщане, с кисел вкус в устата. Хомеопатичните лекарства могат да се приемат в остри ситуации 3 до 6 пъти на ден по 1 доза (5-10 глобули). Ако не настъпва подобрение или състоянието се влошава, трябва да се потърси без отлагане лекарска помощ. 
 
Следва продължение...

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Хомеопатия
реклама
Изгодни оферти
Още от Новини и събития
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising