ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да се предпазим от преяждането по празниците?

Юлия Кондева   |   07 април 2017   |   Коментари 0
Как да се предпазим от преяждането по празниците?

Източник: iStockphoto

Как да се справим разумно с многобройните изкушения на великденската трапеза и как да си помогнем, ако не успеем да им устоим и последват оплаквания от киселини, тежест, стомашни болки, махмурлук.
 

НЕ на пълното въздържание, ДА на контролирането на големината на порциите

 
Заблуда е, че ще успеем да се въздържим и да се храним само с избрани, здравословни храни, докато близките ни пируват с козунак и месни деликатеси. Добра стратегия е да напълним чинията си с 2/3 зеленчуци (сурови или задушени), а останалата 1/3 да отделим за многобройните висококалорични изкушения. С голямо съдържание на фибри, богати на хранителни вещества, а бедни на калории, плодовете и зеленчуците са спасителният ни пояс срещу преяждането и стомашните оплаквания след него.
 
Няма как празникът да мине и без алкохолни питиета. Те са висококалорични, не ни засищат, дори увеличават апетита, дехидратират организма. Последиците от прекомерната им консумация са известни. Газираните напитки също ни носят голямо количество „празни” калории и повишават киселинността на стомаха. Така се стига до подуване, газове и оплакване от киселини. Тук отново е важно да се контролира количеството. Чаша вино с вечерята е допустима – във виното също има много полезни съставки. Недопустим е обаче приемът на алкохол на празен стомах. Разумно е да се лишим от газирани напитки. За сметка на тях трябва да пием много вода, но преди и след хранене. Така подпомагаме храносмилането и преминаването на отпадните вещества. Хидратираме тялото и ускоряваме процеса на преработване на мазнините.
 
Опитите да се лишим напълно от десерт обикновено се оказват безуспешни .Затова най-добрият вариант е да заменим захарните изделия с плодове – сурови и сушени. Ако не можем  да се откажем от шоколада, нека си позволим това удоволствие, но да е черен (със 70-90% съдържание на какао) и да са само няколко малки парченца. Страстта към сладкото и захарните изделия е признак за дефицит на натриев фосфат. Това е минералът, който отговаря за алкално-киселинното равновесие и преработването на мазнините в организма.
 
 
Като застраховка срещу преяждането можем ежедневно да приемаме сутрин минералната сол калиев фосфат, която помага с по-малки количества храна да се регулират нивата на лептина – хормона, който ни дава усещане за ситост. Още една полза от калиевия фосфат е, че зарежда с енергия и добро настроение заради положителното си влияние върху нервната система. Може да се набави с прием на 3 таблетки Шуслерова сол №5 калиев фосфат сутрин или най-късно до 15 ч., тъй като действа ободряващо. Сол №5 може да се комбинира с Шуслерови соли №9 натриев фосфат и №10 натриев сулфат (по 5 таблетки от всяка, №10 и №5 – до обед, а №9 вечер) като програма за ускоряване на метаболизма и за подобряване на отделителните процеси и детоксикацията. В допълнения ежедневният прием на сол №9 натриев фосфат помага за овладяването на повишения апетит за сладки храни.
 

Хомеопатия помага срещу последиците от изобилна храна и алкохол

Празничната трапеза обикновено е отрупана от мазни, пикантни деликатеси, пържени и панирани меса, тестени и захарни изделия, алкохол. Стомашно-чревният тракт се затруднява с преработването на различните храни и се стига до ферментиране и гнилостни процеси. Следват оплаквания като подуване, тежест, киселини, парене, болки. В случай, че не сте успели да се въздържите от изкушенията, може да ви помогне хомеопатичното лекарство Нукс вомика D6, което помага при прекомерна употреба на алкохол и преяждане.
 
Нукс вомика D6 е познато като най-добрият хомеопатичен лек за махмурлук. Може да се приеме превантивно преди празника по 1 доза (5-10 глобули), както и след обилната трапеза. Така си спестяваме оплакванията от главоболие, тежест в стомаха, киселини и виене на свят. Нукс вомика може да се използва и за курс по детоксикация на черния дроб, особено при редовна прекомерна употреба на цигари, алкохол, лекарства.
 
Преяждането и претоварването на храносмилателния тракт може да доведе и до констипация поради забавената чревна перисталтика или обратното – до диария. Първа помощ при консумация на неподходящи храни оказва друго хомеопатично лекарство - Окубака D6. То се препоръчва при храносмилателни смущения след консумация на неподходяща или развалена храна, при оплаквания като: гадене, повръщане, диария, стомашна и коремна болка с подуване на корема или киселини в стомаха. Може да се взема и профилактично преди хранене навън, когато не сте сигурни в качеството на продуктите или относно поносимостта си към храната и добавките в нея. Приема се от 2 до 4 пъти дневно по 1 доза (5-10 глобули).
 

И още идеи за здравословно хранене в ежедневието

 
Денят се познава по сутринта и най-вече по закуската
 
  • Пропускането на хранене, особено закуската, с цел да се намали общият калориен прием за деня, е сериозна грешка. Добър избор е денят ни да започне с прием на протеини, което създава по-продължително чувство за ситост и поддържа постоянните нива на захар в кръвта. Това е важно, за да не възникне остро чувство на неудържим глад точно на празничната трапеза. Приемът на протеини сутрин предпазва също от повишено желание за консумация ан рафинирани въглехидрати (тестени и захарни изделия) през деня. 
  • Финалът на деня – вечерята, е не по-малко важен. Вечер и през нощта спада производството на стомашна киселина и жлъчка, а след 19 ч. намалява и активността на стомаха, който до сутринта функционира само на минимума. Затова е добре да избягваме прием на трудно смилаеми храни като месо, млечни продукти, бобови храни, които не могат да бъдат пълноценно преработени, ферментират и започват гнилостни процеси. 
  • За да контролираме храненето си през целия ден е добре да знаем и какъв е престоят на отделните храни в стомаха. Ориз, риба, кисело мляко, бял хляб, рохко яйце, супи престояват 1-2 часа; крехки зеленчуци, плодове, картофи - 2-3 часа; шунка, салата, черен хляб, ябълки - 3-4 часа; грах, леща, боб, телешко и говеждо месо - 4-5 часа; гъби, свинско печено и печено птиче месо, пържени картофи - 5-7 часа; а мазното месо и зеле - повече от 8 часа! 


реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Сърдечната дейност се влияе от темперамента

реклама
Още от Хомеопатия
реклама
Изгодни оферти
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising