ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Наистина ли имаме нужда от хранителни добавки?

Боряна Иванова-Огнянова, маг. фарм.   |   10 август 2018   |   Коментари 0
   
   
Наистина ли имаме нужда от хранителни добавки?

Източник: iStockphoto

Много често прибягваме към прием на витамини и минерали като хранителни добавки. Но наистина ли имаме нужда от тях?

 

Витамин А. Той се съдържа в много храни, които ежедневно консумираме (картофи, тиква, моркови, спанак, праскови, череши, домати, краве мляко, риба, млечни продукти и яйца и др.). С оглед на това, че витамин А е мастноразтворим, неговите депа в организма се изчерпват бавно. Имате основания да приемате витамин А като добавка единствено, ако е потвърден дефицит.

 

Ниацин (витамин B3). Дълги години се твърдеше, че липсата му е причина за повишените нива на холестерол, но няма официални твърдения за свързаност между дефицита на ниацин и сърдечнитне заболявания. Публикации в американски кардиологичен журнал твърдят, че се наблюдава повишаване на смъртността след прием на витамин B3 по неизяснени причини. Доказан е негативният му ефект върху черния дроб при високи дози.

 

 

Витамин C. Дефицит се наблюдава при пушачи и при вирусни и бактериални инфекции, което говори за понижен имунитет. Някои изследвания твърдят, че вит. C няма превантивен характер при простудни заболявания. Той е водоразтворим витамин, за предозиране с него е трудно да се говори. Но системният прием на високи дози може да е причина за отлагане на камъни в бъбреците.

 

Витамин D е също една от най – често употребяваните хранителни добавки. Проучване, направено от американски кардиологичен журнал, твърди, че приемът на вит. D като добавка няма практическа полза за здравето ни. Дори в някои случаи може да бъде вредно. Предозирането може да е причина за поява на симптоми като умора, гадене и повръщане. Но това е рядко срещано. В нормални условия можем да си набавим необходимия ни витамин D само при ежедневно излагане на слънце.

 

Калций. Много хора пият калций като превенция на костни заболявания. Оказва се всъщност, че влиянието на калция (като хранителна добавка) върху костите е минимално. За да се усвои пълноценно трябва да приемаме калция в комбинация с витамин D и други минерали (магнезий). Като нежелан ефект се наблюдава отлагане на калций в кръвоносните съдове. Ако мислите, че имате нужда от допълнителен прием на калций, първо се посъветвайте с лекаря си. 2375
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Препоръки при слънчево изгаряне на кожата

реклама
Още от Акценти
реклама
Галерия
6 нетипични признака за сърдечни проблеми
6 нетипични признака за сърдечни проблеми
Анатомия на възпаленото гърло
Анатомия на възпаленото гърло
Производство на биологични лекарства
Производство на биологични лекарства
Няколко удивителни причинители на главоболие
Няколко удивителни причинители на главоболие
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter