Половин литър безалкохолно на ден – риск от астма и ХОББ

Puls.bg   |   09 февруари 2012   |   Коментари 0
Половин литър безалкохолно на ден – риск от астма и ХОББ

източник: Dreamstime

Прекалената консумация на безалкохолни напитки може да повиши риска от астма или хронична обструктивна белодробна болест (ХОББ), според резултати от австралийско проучване.

 
В него участват близо 17 хил. души, на възраст 16 и повече години. Учените проучват нивото на употреба на безалкохолни напитки, като кока-кола, ароматизирана минерална вода, лимонада, спортни напитки и др.
 
Над 10% от участниците споделят, че пият повече от половин литър безалкохолни напитки на ден.
 
Консумацията на подобно количество увеличава с 1,2 пъти риска от развитие на астма и 1,7 от ХОББ, констатират учените.
 
Проучването подчертава значението на консумацията на здравословна храна и напитки в превенцията на хронични заболявания, като астма и ХОББ, казва водещият изследовател д-р Зумин Ши, от университета в Аделаида.
 
Според експертите степента на риска е свързанa предимно с количеството. Колкото повече безалкохолни напитки се консумират, толкова по-голяма е опасността от астма или хронична обструктивна белодробна болест. 
 
Тютюнопушенето допълнително увеличава този риск, особено за развитие на ХОББ. Хората, които пушат и консумират повече от половин литър безалкохолни напитки на ден, имат 6,6 пъти по-висок риск от развитие на белодробното заболяване, в сравнение с тези, които не пушат цигари и ограничават напитките.
 
Резултатите са публикувани в сп. Respirology.
 
 

Още по темата:




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
Въведете код:

реклама  

Тема на седмицата
Кой не иска по-бели зъби?

реклама
Още от Хранене
реклама
ОФЕРТИ
Още от Естетични процедури
реклама
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001-2012 All rights reserved. Contact Us | Advertising