реклама

Бюлетин
Абонирайте се
Абонирайте се за нашия безплатен седмичен информационен бюлетин
реклама

Мисли
Когато човек е здрав има много проблеми, когета е болен - само един.

Здравословно хранене

Обезмасленото мляко предпазва от хипертония

Обезмасленото мляко предпазва от хипертония

Учени от Харвардския университет установиха, че хората, които пият повече от половин литър обезмаслено прясно мляко на ден, са подложени на по-малък риск от развитие на хипертония.


При тези, които консумират обезмаслено мляко или млечни продукги, опасността от сърдечна дисфункция намалявала с повече от 10%.


Обезмаслените млечни продукти доставят на организма девет хранителни вещества, включително витамините А и D, белтъчини, калий и калций.
 


Авторите на изследването проучили здравословното състояние на 4374 души, родени през 30-те години на миналия век. Доброволците били повторно изследвани 65 години по-къдно.


Учените са установили, че хората, които в детството си са консумирали много мляко и млечни продукти с високо съдържание на калций, са със значително по-малък риск от инсулт  и сърдечносъдови заболявания.


Според британските експерти, повишеният понижава с цели 60% опасността от инсулт в напреднала възраст.
Интересно било и откритието, че дори пълномаслените млечни продукти, които са с  високото съдържание на мазнини и холестерол, не повишават риска от сърдечносъдови заболявания.
 

Авторите на проучването твърдят, че консумацията на млечни продукти оказва благоприятно въздействие върху  сърдечната дейност и обмяната на IGF-1 хормон, който е с високо значение за здравето. Изследванията показват, че при възрастни с високи нива на  IGF-1 IGF-1 хормон,  случаите на сърдечна недостатъчност значително намаляват. Отчита се и по-ниска смъртност от сърдечни и сърдечносъдови  заболявания.
 

Специалистите напомнят, че за да се осигури необходимото количество калций, в дневното меню на децата трябва да присъстват поне три порции млечни продукти.

 


Препоръчително е родителите да осигурят на децата си балансиран  хранителен режим, богат на плодове, зеленчуци и млечни продукти, и беден на сол и мазнини. Включването на млечни продукти в диетата на детето трябва да  стане още в ранна детска възраст.
 

Препоръчително е по-големите деца и възрастите да избират нискомаслени и обезмаслени млечни продукти.

Отпечатай Сигнализирай за грешка Изпрати статията piron.bg
реклама  

Коментари

Добави коментар Скрий
Няма изказани коментари.

Още от Здравословно хранене

Как да отслабнем правилно?
За стройна фигура – по едно яйце на ден
Хранене при отстранен жлъчен мехур
"Светофар" на етикетите ще предупреждава за вредни храни
Карнитинът – не само за спортисти!
реклама
Любопитно
Ново в Любопитно
Форум
Ново във Форум

реклама  
Инвестор-Пулс ООД © 2001-2010 Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001-2010 All rights reserved. Contact Us | Advertising