ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Храните, които ни поддържат млади и здрави

Puls.bg   |   31 август 2018   |   Коментари 0
   
   
Храните, които ни поддържат млади и здрави

Източник: iStockphoto

Списъкът по-долу включва някои от храните, които е добре да бъдат в менюто ни, за да се храним здравословно, но и да изглеждаме млади и красиви.


• Соева извара (тофу)


Соевата извара е богата на изофлавоноли, които намаляват кръвното налягане и служат за превенция от образуването на кръвен съсирек и артериална плака. 


Изофлавонолите имат противовъзпалителни, антиоксидантни, противоракови и антимикробни свойства. Така те могат да регулират възпалителните процеси в организма, да забавят клетъчното стареене, да се борят с микробите и да подпомагат в защитата от някои видове рак.


Соевата извара е добър източник на протеин и съдържа всички основни аминокиселини, които човешкият организъм не може да произведе сам. Тя съдържа и минерали, необходими за здрави зъби и кости. 


• Моркови

 

Морковите се препоръчват най-вече заради високото си съдържание на бета-каротин, който може да се превърне във витамин А. Този пигмент също е антиоксидант, който защитава клетките от стареене, причинено от свободните радикали. Морковите също подпомагат за предпазването от макулна дегенерация, увреждане на зрението, което е в резултат от старост. 

 

• Кръстоцветните зеленчуци

 

Други храни, които ни поддържат здрави и млади, са кръстоцветните зеленчуци: зеле, броколи, брюкселско зеле, карфиол и други. Те имат богато съдържание на витамин C, E, K, минерали като калий, калций и селен и каротеноидите – лутеин и бета-каротин. Кръстоцветните зеленчуци съдържат също глюкозинолати – веществата, които им придават леко пикантен вкус. Те регулират стреса и възпаленията в организма.


Изследователите смятат, че ежедневната им консумация стимулира здравето на мозъка. Те са и голям източник на фибри, които регулират нивата на кръвната захар. Може да се добавят към всяка диета, за да се забави процесът на стареене.

 

• Сьомга


Сьомгата съдържа омега-3 мастни киселини, които предотвратяват сухотата в очите, а това може да доведе до възпаление и замъглено зрение. Омега-3 мастните киселини поддържат здравето на мозъка и може да предпазят от когнитивен упадък, свързан със застаряването. Заради високото съдържание на калий, те предотвратяват появата на сърдечносъдови заболявания.

 


• Цитрусови плодове


Те са богат източник на витамин C, който има антиоксидантни свойства. Благодарение на него се намаляват възпаленията и инфекциите в организма. Цитрусовите плодове са богати и на фибри, калий, фолат, тиамин, ниацин, фосфор, рибофлавин и пантотенова киселина.


Флавоноидите, които този вид плодове съдържат, предотвратяват хроничните заболявания, причинени от затлъстяването. Консумацията на цитрусови плодове, богати на флавоноиди, е свързана и с удължаване на живота.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter