ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Киноа или ориз – кои са предимствата на киноата?

Puls.bg   |   16 май 2018   |   Коментари 0
   
   
Киноа или ориз – кои са предимствата на киноата?

Източник: iStockphoto

В условията на заилващ се интерес към здравословното хранене и редуциране приема на калории киноата заслужено печели все повече слава. Като добавка към салати или дори като основно ястие, тя вече е по-предпочитана от ориза в различните му разновидности, включително кафявия. Задълбочените прочувания на състава на киноата показват, че тези тенденции не са случайни, а тя наистина има своите предимства пред оризовите култури.

 

По-малко калории
Дори кафявият и черният ориз, които се сочат за най-бедни на калории сред оризовите култури, съдържат повече от тях в сравнение със същото количество киноа.

 

По-високо съдържание на белтъчини и мазнини и по-малко въглехидрати
Съдържанието на трите основни типа хранителни вещества в киноата е много по-полезно, отколкото в оризите. Тя съдържа около 2 пъти повече протеини, малко повече мазнини и около 20% по-малко въглехидрати от ориза. Киноата е сред много малкото растителни култури, които съдържат цялата комбинация от незаменими аминокиселини – нещо, което важи предимно за животинските храни. Освен това съотношението между количеството протеини и въглехидрати при киноата е много благоприятно. Това я прави отличен източник на енергия за диабетици и други хора, които искат да намалят приема на въглехидрати, без нужда от гладуване. Киноата има нисък гликемичен индекс и не води до резки повишавания на кръвната захар.

 

Осигурява продължителна ситост
Киноата има и по-високо съдържание на фибри от ориза. Това й позволява да държи по-продължителна ситост след консумация. В условията на ниска калоричност този ефект я прави по-полезна от всички оризови култури.

 

По-богата на антиоксиданти
Киноата съдържа голямо количество полифеноли – органични вещества с мощно антиоксидантно действие. Освен това има данни, че консумацията на киноа помага за по-ефективно възстановяване на други типове антиоксиданти в организма за по-пълно неутрализиране а свободните радикали.

 

 

По-високо съдържание на микроелементи и други органични съставки
Киноата има естествено високо съдържание на бетаин – аминокиселина с важна роля за черния дроби и детоксикацията на организма. Количеството бетаин в даден обем киноа е около 800 пъти по-високо, отколкото в същия обем ориз, независимо от вида му.

 

В пъти по-голямо е и съдържанието на някои важни микроелементи в киноата. Тя е много по-богата на магнезий, калий, желязо и др.

 

Ясно е, че голямата популярност на киноата в последните години не е случайна. Тя предлага много полезна алтернатива не само на ориза, но и на всички други житни и зърнени култури за набавяне на полезни вещества в много по-високи дози.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Препоръки при слънчево изгаряне на кожата

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от По-красиви днес
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter