ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Комбиниране на храни – лекотата е в минимализма

Puls.bg   |   26 март 2018   |   Коментари 0
   
   
Комбиниране на храни – лекотата е в минимализма

Източник: iStockphoto

Следващият nът, когато се сблъскате с тежест в стомаха и дискомфорт след хранене, замислете се за типа на храната, която сте консумирали. От ключово значение е какви храни сте комбинирали едновременно в менюто си, но не по-маловажно е количеството им.

 

Правилното комбиниране на храните е важно за бързото и пълноценно усвояване на хранителните им съставки, но дори основните принципи на комбиниране на продуктите може леко да се пренебрегнат, ако количеството на храната е съобразено с моментните нужди на организма. Сред последните тенденции в здравословното хранене е честият прием на храна, но в малки дози.

 

Минимализъм в храненето – това е ключът към лекотата в стомаха след хранене според модерните схващания.

 

Диетолозите съобщават, че придържането към правилното комбиниране на храните и приемът на малки порции от продукти, които не възпрепятстват взаимно усвояването си, е ключ към здравословния начин на живот. В дългосрочен план такъв режим неизменно дава резултати за подобряване на енергийния баланс на тялото, улесняване на храносмилането, постигането на трайна лекота и тонус.

 

От значение е не само минимализма на храненето, но и удачното комбиниране на течностите и храните. По-малкото количество на порционите позволява едновременен прием на вода, който стандартно е нежелателен при по-обилно хранене, защото разрежда смилателните сокове и забавя метаболизма. Ако порцията храна е по-малка, тя ще се преработи и усвои много по-лесно, независимо дали й акомпанира чаша вода, сок или друга напитка.

 

Този модел на хранене се посочва като оптимален за стандартния режим на живот на съвременния човек, при липса на сериозна и ежедневна двигателна активност. Едва в случаите, когато се случи да изразходваме повече енергия, или да имаме нужда от повече такава, може да се разчита и на по-сериозно хранене, но отново с умело комбиниране на храните. Принципите тук са прости:

 

 

  • Въглехидрати и мазнини може да се смесват;
  • Протеини и въглехидрати е лоша комбинация за едновременен прием;
  • Плодовете се консумират самостоятелно, по възможност преди ядене;
  • Зеленолистните зеленчуци вървят с всичко;
  • Многото вода по време на хранене пречи на храносмилането;

 

Съблюдаването на правилните комбинации при подбор на храните в менюто е гарант за по-успешно храносмилане с ползване на всички полезни вещества, които продуктите съдържат. Това ще бъде факт дори когато порциите са по-малки, а храненето по-редовно. В тези случаи ще се подсигури и оптимална възможност за работа на храносмилателната система за превенция на тежестта и дискомфорта в стомаха след ядене.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от Здравен дебат
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter