ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

По-здрави с хранене по цветове

Puls.bg   |   14 март 2018   |   Коментари 0
   
   
По-здрави с хранене по цветове

Източник: IStockphoto

В края на зимата е добре да започнем здравословен хранителен режим, с който да се пречистим от токсините и да влезем отново във форма. Има най-различни варианти, с които ще свалим килограмите, но важното е това да не става за сметка на здравето. Храненето по цветове е много подходящо за това време. По данни на американското министерство на земеделието, ако се изпълнява правилно, този режим може да предотврати сърдечни заболявания, хипертония, диабет, да намали риска от развитие на рак. 

 

Основното правило е да разделим храните според седемте цвята на дъгата. Освен витамините и минералите, кото съдържат, храните по цветове могат да подобрят настроението ни. 

 

Цветното хранене прилича много на монодиетата, която до някаква степен следва принципите на разделното хранене. Бяло, зелено, червено, оранжево, виолетово, жълто. По тези цветове се разпределят храните от понеделник до събота, като неделя се смята за разтоварващ ден, в който трябва да пием само вода и чай. Ако се храним така за 1 месец, не само ще заредим организма си с много фитонутриенти, но и ще свалим между 2 и 4 килограма (зависи от структурата на всеки). 

 

Ето как цветовете на храните отговарят на различни полезни вещества:

 

Жълто и оранжево

 

Храната има определени цветове възоснова на съдържащите се в нея витамини. Жълтият и оранжев нюанс на плодовете и зеленчуците се дължи на каротеноидите, които се свързват с:

 

По-добро зрение
По-силна имунна система
По-здраво сърце
Намаляване на риска от развитие на рак

 

Най-добре познатият каротеноид е бета-каротинът, който помага на организма да усвои витамин А. Калий, бром, фолиева киселина и витамин С са най-важните елементи, които се намират в жълти и оранжеви плодове и зеленчуци. 

 

Лилаво, червено, синьо

 

Храните със сини, червени или лилави цветове често имат антоцианини, които са известни със своите антиоксидантни свойства. Тези пигменти предпазват тялото от свободни радикали и могат също да допринесат за предотвратяването на:

Удар
Рак
Макулна дегенерация
Сърдечно заболяване
Проблеми с паметта

 

 

В червените храни обикновено има ликопен, в допълнение към антоцианините. Този пигмент предпазва от инсулт.  
Лилавите, сините и червените плодове и зеленчуци съдържат полезни минерали и витамини, включително:

 

Фолиева киселина
Калий
Витамин С
Храните с тези цветове помагат при проблеми със зрението, инфекции на пикочните пътища и имунни проблеми.

 

Зелено

 

Зеленият оттенък на плодовете и зеленчуците идва от веществото хлорофил. Лутеинът също е често срещан в тях. Доказано е, че веществото се грижи за зрението ни. Други вещества в зелените храни са:


Витамин С и К
Фолиева киселина

 

Бяло

 

Белите храни съдържат алицин и полифенол, които имат антиоксидантен ефект. Тези вещества намаляват риска от поява на рак и сърдечни заболявания.
Белите храни също съдържат:
Калий
Витамин С 
Ниацин
Фолиева киселина
Рибофлавин

 

Експертите по хранене препоръчват средно по 5 порции плодове и зеленчуци дневно, които може да се разпределят според цветовете на дъгата. Ако се нуждаем от разтоварване, но не можем да издържим 1 месец, може просто да пробваме 1-2 седмици, което също ще има добър ефект въру тялото ни. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Варицела и бременност - опасна ли е?

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter