ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Избягвайте тези 3 храни на обяд

Puls.bg   |   13 февруари 2018   |   Коментари 0
   
   
Избягвайте тези 3 храни на обяд

Източник: iStockphoto

За много голяма част от хората днес терминът обяд се асоциира с промеждутъка от 1 час, в който може да изоставят служебните задължения и да се нахранят. В повечето случаи дори този процес изисква оставане в офиса или хапване на нещо бързо на крак. Точно тази група хора често не разполагат с възможност да разчупят ограниченията на офисното хранене и посягат към храни, които са най-достъпни.

 

Обядът обаче е не просто хранене, а удовлетворяване на физиологичните нужди на тялото от разнообразни хранителни вещества. Това е основното хранене през денонощието с ключова роля за енергийния ни баланс. Затова трябва да включва не най-достъпните, а най-пълноценните храни.

 

Това изисква много от храните, които обичайно консумираме на обяд, да отпаднат от менюто ни.

 

Паста
Всички типове макаронени изделия, подплатени с много вкусни сосове, създават усещане за ситост и удовлетвореност – един много типичен ефект на рафинираните бързи въглехидрати и трансмазнините. Освен него обаче пастата води до много бързо изчерпване на енергийния запас и ускорява появата на умора и сънливост – ефект, който често съсипва производителността ни в следобедните часове. Ако обедната ви почивка не е 2 часа и ако нямате възможност за кратки дремки следобяд, не включвайте паста в обедното си меню.

 

Зеленчукова супа
Супите от пресни зеленчуци са сред най-полезните храни по отношение на високото съдържание на всякакви витамини и микроелементи и много ниската си калоричност. Те са много добър избор за вечеря, особено при нужда от редуциране на теглото. Изборът единствено на зеленчукова супа за обяд обаче е сред най-неоправданите решения. Причина за това е точно ниската калоричност и липсата на достатъчно протеини в тези супи. Така засищащият им ефект е много кратък и е невъзможно да поддържаме енергийния си запас на ниво през целия следобед. В такива случаи често компенсираме лекия обяд със следобедна закуска, чиято хранителна стойност е по-скоро негативна.

 

 

Градинска салата
Това е може би най-предпочитаният обяд от хората, придържащи се към здравословното хранене. Но и най-грешният, когато се консумира самостоятелно. Ако не е избор, наложен от борбата с прекомерно затлъстяване, само салата на обяд няма как да засити здрав човек, независимо от пола. Тя не съдържа нито достатъчно калории, нито протеини, за да ни държи сити след обяд и подобно на супите често повишава склонността ни да компенсираме с много калорична следобедна закуска. И салатите, и зеленчуковите супи обаче са изключително подходящ избор за гарниране на основно ястие, съставено от крехко пилешко, пуешко или свинско месо.

 

Изобщо няма да се спираме на бургерите, дюнерите и другите подобни фаст фууд продукти, защото липсата на каквато и да било здравна полза от редовната им консумация е всеизвестна. Дори най-кратката обедна почивка не е толкова кратка, че да не предложи възможност за намиране на алтернатива на този тип храни.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Псориазис – засяга не само кожата

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
Още от Билки
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising