ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Шам фъстък за повече протеини през зимата

Puls.bg   |   08 февруари 2018   |   Коментари 0
   
   
Шам фъстък за повече протеини през зимата

Източник: iStockphoto

Ядките са онези храни, които ни дават енергия през зимата. Заради своите черупки, шам фъстъкът често се избягва за консумация, но е много полезен, защото съдържа комбинация от аминокиселини, калории, витамини и минерали. 


Цветът на кашуто показва, че ядките имат високо съдържание на антиоксиданти. Те, бета-каротин, както и олеаноловата киселина, действат като мощно противовъзпалително средство. В ядките има и фитостероли, които също подобряват имунитета в сезона на вирусите. 


Всички ядки имат високо съдържание на протеини и здравословни мазнини, фибри и мононенаситени мазнини. Затова са полезни за ежедневна консумация. В 100 г печен шам фъстък има 564.00 калории; 20.95 г протеини; 28.66 г въглехидрати и 44.82 г мазнини.


Ето няколко предимства от консумацията на шам фастък: 


Умереният прием на този вид ядки подобрява здравето на сърцето. Мононенаситените мастни киселини в тях спомагат за намаляване на високото кръвно налягане. Фитостеролите в шам фъстъка намаляват абсорбцията на холестерола от различни хранителни продукти, с което предпазват сърцето от проблеми. 


Високото съдържание на фибри в шам фъстъка помагат за контрол над килограмите. Те стимулират метаболизма в тялото, освен това мононенаситените мазнини предотвратяват напълняване. Диетичните фибри подпомагат и храносмилателната система. Различни проучвания, сред които едно, проведено в Университета на Флорида, сочи, че шам фъстъкът е полезен за чревните бактерии и стимулирането на чревния тракт. 


Антиоксидантите в ядките предпазват тялото от оксидативния стрес, който причинява различни здравословни проблеми. А в шам фъстъка има голямо количество витамин С и Е, който се смятат за антиоксиданти. Вторият се грижи и за здравето на очите. Освен това каротеноидите в ядката предпазват очите от макулна дегенерация и катаракта.


Консумацията на ядки през зимния сезон помага за укрепването на имунитета. Високите нива на витамин В6 в шам фастъка са жизненоважни  за правилното функциониране на имунната система. 


Въпреки своите полезни свойства, тези ядки са доста голям алергенен продукт. Прекомерната им употреба може да създаде кожни проблеми, замайване и гадене. Препоръчително е на ден да ядем не повече от 15 шам фъстъка. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от По-красиви днес
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter