ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Шам фъстък за повече протеини през зимата

Puls.bg   |   08 февруари 2018   |   Коментари 0
   
   
Шам фъстък за повече протеини през зимата

Източник: iStockphoto

Ядките са онези храни, които ни дават енергия през зимата. Заради своите черупки, шам фъстъкът често се избягва за консумация, но е много полезен, защото съдържа комбинация от аминокиселини, калории, витамини и минерали. 


Цветът на кашуто показва, че ядките имат високо съдържание на антиоксиданти. Те, бета-каротин, както и олеаноловата киселина, действат като мощно противовъзпалително средство. В ядките има и фитостероли, които също подобряват имунитета в сезона на вирусите. 


Всички ядки имат високо съдържание на протеини и здравословни мазнини, фибри и мононенаситени мазнини. Затова са полезни за ежедневна консумация. В 100 г печен шам фъстък има 564.00 калории; 20.95 г протеини; 28.66 г въглехидрати и 44.82 г мазнини.


Ето няколко предимства от консумацията на шам фастък: 


Умереният прием на този вид ядки подобрява здравето на сърцето. Мононенаситените мастни киселини в тях спомагат за намаляване на високото кръвно налягане. Фитостеролите в шам фъстъка намаляват абсорбцията на холестерола от различни хранителни продукти, с което предпазват сърцето от проблеми. 


Високото съдържание на фибри в шам фъстъка помагат за контрол над килограмите. Те стимулират метаболизма в тялото, освен това мононенаситените мазнини предотвратяват напълняване. Диетичните фибри подпомагат и храносмилателната система. Различни проучвания, сред които едно, проведено в Университета на Флорида, сочи, че шам фъстъкът е полезен за чревните бактерии и стимулирането на чревния тракт. 


Антиоксидантите в ядките предпазват тялото от оксидативния стрес, който причинява различни здравословни проблеми. А в шам фъстъка има голямо количество витамин С и Е, който се смятат за антиоксиданти. Вторият се грижи и за здравето на очите. Освен това каротеноидите в ядката предпазват очите от макулна дегенерация и катаракта.


Консумацията на ядки през зимния сезон помага за укрепването на имунитета. Високите нива на витамин В6 в шам фастъка са жизненоважни  за правилното функциониране на имунната система. 


Въпреки своите полезни свойства, тези ядки са доста голям алергенен продукт. Прекомерната им употреба може да създаде кожни проблеми, замайване и гадене. Препоръчително е на ден да ядем не повече от 15 шам фъстъка. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
С АГ класацията ни „Специалистите, на които имам доверие“ ще отличим най-добрите в бранша

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising