ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Комбиниране на храни – протеини със зеленчуци

Puls.bg   |   05 февруари 2018   |   Коментари 0
   
   
Комбиниране на храни – протеини със зеленчуци

Източник: iStockphoto

Богатите на протеини (белтъчини) храни са основна съставка от всеки режим на здравословно хранене. Същевременно това са храните, които изискват най-голямо внимание, когато се комбинират с други в едно хранене.

 

Богатите на протеини храни се разграждат и усвояват добре само, когато са преминали висококиселинна преработка в стомаха. Поради това не е препоръчително в едно хранене да се комбинират продукти, богати на протеини, с такива, съдържащи високо количество въглехидрати, защото те изискват алкална среда за разграждането си.

 

Специалистите по въпросите на правилното хранене препоръчват високопротеиновите храни да се комбинират със зеленолистни или други типове зеленчуци с високо съдържание на вода. Изборът е голям – броколи, чушки, спанак, зелен боб, грах, домати и др. Голямо предимство на повечето зеленчуци е, че съдържат свои собствени ензими и нямат нужда от особени промени в киселинността на стомаха и червата, за да бъдат оптимално обработени и усвоени. Така усвояването на протеините не се компрометира в никаква степен.

 

Основна препоръка на експертите е месата, като много богат на протеини и силно засищащ продукт, да се комбинират с по-леки зеленчуци, например със спанак, чушки, моркови, брюкселско или китайско зеле. Така не само ще се подсигури максимално усвояване на всички хранителни съставки, но и няма да се натовари дейността на стомашно-чревния тракт. Комбинацията от по-тежки протеинови храни с по-леки зеленчуци може да се сервира и на обяд, и на вечеря, без риск от поява на оплаквания като тежест и подуване на корема.

 

 

От друга страна, рибните продукти, които също се много богати на белтъчини, но са по-лека храна, позволяват комбиниране и с по-тежки зеленчуци, като броколи, карфиол, авокадо и др. Това съще се разглежда като добре балансирано меню, което не крие риск от стомашни оплаквания.

 

Специалистите посочват, че едновременният прием на растителни и животински храни, богати на протеини не оказва негативно влияние на усвояването им. Затова комбиниранеот на риба, меса и грах, фасул, нахут и други бобови култури е позволено във всяко хранене. Важно условие е единствено да не се прекалява с приема им, защото бавната преработка в стомаха и високото съдържание на фибри може да предизвика усещане за тежест и дискомфорт.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
С АГ класацията ни „Специалистите, на които имам доверие“ ще отличим най-добрите в бранша

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
Още от Зачатие
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising