ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да се очистим от задържаната вода?

Puls.bg   |   11 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Как да се очистим от задържаната вода?

Източник: iStockphoto

Усещането за подуване, каращо кантара да показва завишени стойности на теглото спрямо тези преди празниците, си има едно много просто обяснение.

 

Истината е, че само в рамките на няколко дни няма как да натрупаме кой знае колко допълнителни мазнини, а по-голяма част от натрупаните през празничните дни килограми се дължат на задържаните течности в организма. Ефикасното очистване от тях ще доведе и до бързо нормализиране на теглото и всеки ще се убеди, че празничните трапези са донесли повече гастрономическо удоволствие, отколкото излишни килограми.

 

Средно около 75% от съдържанието на тялото ни се пада на водата. Тя е представена с горе-долу това количество във всяка клетка на организма. Това означава, че дори лекото задържане на вода в организма може да се съизмери с няколко допълнителни килограми към теглото. За щастие – в повечето случаи само временни.

 

Основна причина за временното задържане на вода в тялото се дължи на рязката промяна в хранителните ни навици през отминалите празнични дни. Който се е изкушавал най-силно от разнообразните вкусотии и си е позволил най-сериозни волности на трапезата, усеща най-сериозните последствия от задържането на вода. За преодоляването на проблема може да се разчита на няколко ефикасни и сравнително бързи трикове.

 

Намалете сериозно приема на сол
Солените храни осигуряват високи дози натрий и нарушават електролитния баланс на тялото. Това е най-честата причина за задържане на вода и бързо качване на килограми. В това отношение солените храни имат дори по-негативен ефект от сладкишите.

 

Повишете приема на вода
Позната ли ви е сентенцията „клин клин избива“? Най-успешно противодействие на задържаните течности оказва именно повишаването на приема им. Пиенето на повече вода помага за по-бързо изнасяне на натрупаните количества натрий и за възстановяване на електролитния баланс на организма. Това елиминира основната причина за задържането на течности. Освен това е доказано, че дори леката дехидратация кара тялото да намали загубите на вода, задържайки я в себе си. Запомнете – след обилните празнични трапези дневната нужда от 1,5 – 2 литра вода е най-належаща.

 

 

Набавяйте си всички основни микроелементи
Дори леки спадове в нормалните нива на магнезий или калий в организма може да доведе до негативни промени във водния баланс на тялото. Ако сте пренебрегвали плодовете и зеленчуците за сметка на някои по-тежки храни на празничните трапези, сега е моментът да компенсирате. Бананите и авокадото са сред най-мощните източници на калий, който компенсира негативния ефект на натрия в организма. Зеленолистните зеленчуци и бобовите култури пък предлагат достатъчно високи дози магнезий.

 

Поспортувайте леко
Натоварете се малко повече от обикновено и ще усетите разликата. По-обилното потене ще позволи бързо изнасяне на натрупаните в по-високи дози соли и минерали. Така ще улесни допълнително възстановяването на електролитния баланс на организма.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter