ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да се очистим от задържаната вода?

Puls.bg   |   11 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Как да се очистим от задържаната вода?

Източник: iStockphoto

Усещането за подуване, каращо кантара да показва завишени стойности на теглото спрямо тези преди празниците, си има едно много просто обяснение.

 

Истината е, че само в рамките на няколко дни няма как да натрупаме кой знае колко допълнителни мазнини, а по-голяма част от натрупаните през празничните дни килограми се дължат на задържаните течности в организма. Ефикасното очистване от тях ще доведе и до бързо нормализиране на теглото и всеки ще се убеди, че празничните трапези са донесли повече гастрономическо удоволствие, отколкото излишни килограми.

 

Средно около 75% от съдържанието на тялото ни се пада на водата. Тя е представена с горе-долу това количество във всяка клетка на организма. Това означава, че дори лекото задържане на вода в организма може да се съизмери с няколко допълнителни килограми към теглото. За щастие – в повечето случаи само временни.

 

Основна причина за временното задържане на вода в тялото се дължи на рязката промяна в хранителните ни навици през отминалите празнични дни. Който се е изкушавал най-силно от разнообразните вкусотии и си е позволил най-сериозни волности на трапезата, усеща най-сериозните последствия от задържането на вода. За преодоляването на проблема може да се разчита на няколко ефикасни и сравнително бързи трикове.

 

Намалете сериозно приема на сол
Солените храни осигуряват високи дози натрий и нарушават електролитния баланс на тялото. Това е най-честата причина за задържане на вода и бързо качване на килограми. В това отношение солените храни имат дори по-негативен ефект от сладкишите.

 

Повишете приема на вода
Позната ли ви е сентенцията „клин клин избива“? Най-успешно противодействие на задържаните течности оказва именно повишаването на приема им. Пиенето на повече вода помага за по-бързо изнасяне на натрупаните количества натрий и за възстановяване на електролитния баланс на организма. Това елиминира основната причина за задържането на течности. Освен това е доказано, че дори леката дехидратация кара тялото да намали загубите на вода, задържайки я в себе си. Запомнете – след обилните празнични трапези дневната нужда от 1,5 – 2 литра вода е най-належаща.

 

 

Набавяйте си всички основни микроелементи
Дори леки спадове в нормалните нива на магнезий или калий в организма може да доведе до негативни промени във водния баланс на тялото. Ако сте пренебрегвали плодовете и зеленчуците за сметка на някои по-тежки храни на празничните трапези, сега е моментът да компенсирате. Бананите и авокадото са сред най-мощните източници на калий, който компенсира негативния ефект на натрия в организма. Зеленолистните зеленчуци и бобовите култури пък предлагат достатъчно високи дози магнезий.

 

Поспортувайте леко
Натоварете се малко повече от обикновено и ще усетите разликата. По-обилното потене ще позволи бързо изнасяне на натрупаните в по-високи дози соли и минерали. Така ще улесни допълнително възстановяването на електролитния баланс на организма.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Псориазис – засяга не само кожата

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising