ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Правилно комбиниране на храните – основни принципи

Puls.bg   |   09 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Правилно комбиниране на храните – основни принципи

Източник: iStockphoto

Оплакванията от преяждане, усещане за подуване и тежест в стомаха са най-обичайните състояния след поредиците от празнични дни. За много хора обаче нередовният стомах и оплакванията, които създава, са хроничен и редовен проблем. В повечето от тези случаи в основата на проблема стои неправилното комбиниране на храните в ежедневния хранителен режим.

 

Дискомфортът, подуването и тежестта в стомаха не са нормално явление. В идеалния случай след хранене следва да се чувстваме свежи и енергизирани. Затова появата на негативни усещания независимо дали след обяд или вечеря, следва да се разглежда като сигнал, че е необходима промяна в начина на хранене.

 

Най-често тя започва с промяна в начина, по който комбинираме хранителните продукти на трапезата си. Отделните хранителни продукти може взаимно да повлияват разграждането и усвояването си. Определени комбинации между тях е желателно или дори задължително да избягваме.

 

Затова комбинирането на храните във всяко дневно меню е изключително важно решение и изисква необходимото внимание.

 

По-рационалното комбиниране на храните ще помогне за по-добро храносмилане, по-пълно усвояване на хранителните вещества, ще осигури подкрепа за чревната флора и ще облекчи най-честите типове оплаквания след хранене – тежест и подуване на корема, запек, нередовно изхождане и др. Тези позитивни ефекти може да се постигнат с прости промени в хранителния режим, започващи от правилното редуване на различните храни на трапезата.

 

С правилно редуване и комбиниране на отделните храни всеки може да открие индивидуалния баланс за оптимално функциониране на храносмилателната си система. Така с времето хората с нередовен стомах, или страдащи от синдром на дразнимото черво, ще успеят да регулират дейността на стомашно-чревния тракт. В допълнение ще се подобри контролът върху теглото. Позитивният ефект от правилното комбиниране на храната върху състоянието на косата и кожата също няма да закъснее.

 

 

Огромното значение на рационалното комбиниране на храната се обяснява с един основен факт. Трите основни типа хранителни вещества - въглехидратите, белтъчините и мазнините – се усвояват с различна скoрост и под влияние на различни групи ензими в стомаха. Всеки хранителен продукт съдържа различни количества от тези вещества.

 

Така, ако в рамките на едно хранене приемаме храни, които изискват различно време за престой в стомаха и секреция на различни типове ензими, тази комбинация е нежелателна. В някои случаи тя може да е и опасна за здравето. Има доказано опасни комбинации от храни – например прясно мляко и риба от консерва.

 

Млякото и млечните продукти като цяло са храните, с които трябва да внимаваме най-много при комбинирането им с други продукти.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Хрема при детето и най-честите усложнения, до които води

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising