ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как храната влияе на настроението ни след 30-те?

Puls.bg   |   02 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Как храната влияе на настроението ни след 30-те?

Източник: iStockphoto

Забавянето на метаболизма с възрастта изисква с всяка година след 30-годишна възраст да налагаме промени в хранителния си режим, с които да забавим неизменното отлагане на излишни килограми.

 

Ново изследване обаче показва, че организмът ни с напредване на възрастта реагира към храната по начин, който далеч надхвърля натрупването на прекомерно тегло. Учени от университет в Ню Йорк разкриват, че определени храни започват да влияят по различен начин на менталното ни здраве след 30-годишна възраст.

 

Промените са и в позитивен, и в негативен аспект.

 

Установено е например, че след 30-годишна възраст кофеиновите напитки и храните с висок гликемичен индекс, съдържащи прости захари, влияят негативно на настроението ни и може да отключат тревожност или да засилят изявите й.

 

От друга страна, навлизането в по-зряла възраст изостря чувствителността ни към дефицити на допамин или серотонин в мозъка. Затова след 30-годишна възраст настроението ни лесно се подобрява след консумация на месо, бобови култури, ягоди, череши и други храни, които повишават нивата на тези невротрансмитери в организма.

 

За позитивното влияние на консумацията на някои храни след 30-годишна възраст говори и фактът, че влиянието на антиоксидантите от храната постепенно се засилва след този възрастов период. Така приемът на храни, богати на антиоксиданти, започва да носи много по-отчетливи ползи за неутрализиране на свободните радикали в организма.

 

 

Това е много позитивен ефект, тъй като интензивността, с която се формират свободните радикали и негативното им влияние постепенно се засилва с напредване на възрастта.

 

Една от областите на здравето, върху която свободните радикали оказват най-негативен ефект след 30-годишна възраст, е мозъчната дейсност и емоционалното здраве. Така повишената консумация на антиоксиданти с храната и намаляването приема на захарни изделия може да помогне за трайно поддържане на позитивните емоции и по-лесно неутрализиране на тревогите и последствията от стреса.

 

Характерно е, че след празничните периоди хората над 30-годишна възраст стават по-податливи на негативни емоции. Така хранителен режим, ориентиран към храните, които ще възстановят емоционалния им баланс, може да помогне доброто настроение от празниците да се задържи за по-дълго.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от Детско здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter