ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Кои храни са най-богати на магнезий?

Puls.bg   |   15 декември 2017   |   Коментари 0
   
   
Кои храни са най-богати на магнезий?

Източник: iStockphoto

Запознатите с многото ползи от магнезия за нормалното функциониране на организма трябва да се възползват максимално от всеки естествен източник на този микроелемент.

 

Редица храни съдържат магнезий в достатъчно високи дози, така че редовната им консумация може да го набави в 100% от препоръчителните дневни дози и да изключи нуждата от допълнителен негов прием.

 

Дневната нужда от магнезий се изменя с хода на възрастта, като се запазват 2 основни тенденции. Препоръчителният дневен прием се повишава до пубертета, а след това леко пада. Освен това, независимо от възрастта, след пубертета мъжете се нуждаят от по-високи дози.

 

Дневните нужди от магнезий при двата пола в отделните възрастови групи са както следва:

 

Възраст (години) Мъже (в милиграми) Жени (в милиграми)
4-8 130 130
9-13 240 240
14-18 410 360
19-30 400 310
над 30 420 320

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Храни, богати на магнезий

Плодове
Сред плодовете с най-високо съдържание на магнезий са авокадото, бананите, смокинята и някои по-екзотични представители като ананаса и маракуята. В 100 г от тях се съдържат средно по около 30 мг магнезий, т.е. около 7% от препоръчителния дневен прием за мъже и около 9% от този за жени в зряла възраст.

 

Зеленчуци
Водещи по съдържание на магнезий сред тях са спанакът, бобовите култури, лещата, карфиолът и картофите. Лидер е спанакът, като в 100 г от него се съдържат около 80 мг магнезий. В останалите изброени зеленчуци съдържанието на микроелемента е около 25 мг в 100 г.

 

 

Ядки
Най-много магнезий съдържа кашуто. Само 100 г от него осигуряват около 300 мг магнезий, т.е. почти цялата необходима дневна доза за жените и около 70% от тази при мъжете. След кашуто се нареждат фъстъците със 170 мг магнезий в 100 г и бадемите – 80 мг/100 г.

 

Семена
Сред представителите на тази много полезна за общото ни здраве група храни се нарежда и безспорният лидер по съдържание на магнезий – тиквеното семе. В 100 г тиквени семки се съдържат почти 600 мг от ценния микроелемент, т.е. и мъжете, и жените могат да си набавят цялото количество магнезий за деня само с около шепа тиквени семки. Веднага след тях се нарежда сусамът, който съдържа над 350 мг магнезий на 100 г.

 

Всички изброени хранителни продукти са полезни в по няколко различни направления, а съдържанието на магнезий е ключова част от разнообразния им състав. Набавяйте си ги редовно за подсигуряване на всички ползи, които този безценен микроелемент носи във всяка възраст.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Псориазис – засяга не само кожата

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising