ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Бананите и авокадото пазят от сърдечносъдови заболявания

Puls.bg   |   11 октомври 2017   |   Коментари 0
   
   
Бананите и авокадото пазят от сърдечносъдови заболявания

Източник: iStockphoto

Прибавянето на един банан към сутрешната закуска или на половин авокадо към салатата вечер ще направи храната ни не само по-вкусна, но и по-здравословна. Тези две храни са сред най-полезните за сърцето и кръвоносните съдове. Благоприятното им влияние се асоциира с високото съдържание на калий – един от ключовите микроелементи за здравето на сърдечносъдовата система.

 

Връзката между калия и сърдечносъдовото здраве е позната отдавна и се доказва за пореден път от изследване на научен екип от университета в Алабама, САЩ. Учените установяват, че колкото по-богат на калий е ежедневният ни хранителен режим, толкова по-нисък е рискът от втвърдяване на кръвоносните съдове и развитие на съдречносъдови проблеми.

 

Хората, чиято диета е бедна на калий, са застрашени от постепенно втвърдяване на аортата и намаляване на еластичността ѝ – процес известен като калцификация. Този процес се асоциира с покачване на кръвното налягане и повишаване риска от инфаркт на миокарда.

 

Калцификацията на аортата се дължи на отлагане на калциеви соли в тъканите, изграждащи съдовите стени. Това е естествено последствие от поддържането на хроничен недостиг на калий в организма. Редовният прием на банани и авокадо може да компенсира този дефицит и да подсигури поддържането на аортата и другите кръвоносни съдове в нормално състояние.

 

 

Сърдечносъдовите проблеми са водеща причина за смъртност в световен мащаб, включително и у нас. Около 25% от случаите на смърт се дължат на някаква форма на сърдечно или съдово увреждане.

 

Тази статистика обаче може да стане далеч по-блогоприятна, ако повече хора се ориентират към редовен прием на храни, богати на калий. В това отношение изборът съвсем не се свежда само до бананите и авокадото. Те са сред най-богатите източници на калий, но веднага след тях се нареждат други вкусни и удобни за редовна консумация храни като картофи, спанак, артишок, стафиди. Разнообразието е голямо и със сигурност ще удовлетвори всички вкусове.

 

Учените се надяват доказаната връзка между дефицита на калий и уврежданеот на сърцето и съдовете да послужи като добра основа, върху която да се разработят ефективни методи и средства за по-успешно поддържане на сърдечносъдовото здраве в бъдеще.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от Детско здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter