ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

С какво да подхраним мозъка и подобрим паметта?

Puls.bg   |   27 юли 2017   |   Коментари 0
   
   
С какво да подхраним мозъка и подобрим паметта?

Източник: iStockphoto

Ако искате да подобрите паметта и мозъчната функция, а ние сме сигурни, че няма човек, който да не иска това, от значение е какво хапваме. Отдавна ни е ясно, че мозъчните функции зависят не само от начина ни на мислене и реакции, но и от хранителните вещества и нутриенти, които поглъщаме. Факт е, че често храненето ни определя и начина, по който се чувстваме.
 
Храната ни осигурява не само захар и мазнини, от които се нуждаят невроните ни, за да функционират, да се справят с текущите задачи в ежедневието, стреса и формират памет.
 
Резултат от интересно проучване излезе тази седмица в journal Scientific Reports, на база което изследователи от Университета Ексетър твърдят, че консумацията на алкохол непосредствено след възприемане на нова информация помагала за по-доброто ѝ запомняне. Вероятно това може да обясни защо при злоупотреба с алкохол вместо да се забрави дадено разтърсило събитие, се проявява злопаметност...
 
Шегата настрана, консумацията на алкохол не може да се препоръчва с подобна цел просто защото не е здравословно.
 
Какво обаче можем да хапваме спокойно с мисълта, че помагаме на мозъка си да се справи по правилния начин с многофункционалната му дейност?...
 
Специалистите препоръчват 6 различни природни продукта: авокадо, цвекло, яйчен жълтък, ядки и семена, горски плодове и куркума.
 
Авокадото води списъка заради високото съдържание на полезни мононенаситени мазнини, а поне 60% от нашия мозък се състои от мазнини и със сигурност, полезните са необходимия строителен материал. Нещо повече, твърди се, че ниското на мазнини в тялото ни може да е свързано с развитието на дементивни процеси като болест на Алцхаймер. 
 
Авокадото е богато на витамин К и фолиева киселина, които са от значение за подобряване на когнитивните способности като концентрация и памет. 
 
Източник на полезни мазнини са естествено ядките и семена, които съдържат още витамин Е, който е известен силен антиоксидант и компонент, предпазващ отслабването на паметта и бързата връзка между невроните. Сред най-полезните са ореите и слънчогледовото семе.
 
Холинът в яйчния жълтък е другият пример за изключително добра храна за мозъка, която допринася за подобряването на паметта.
 
Цвеклото е полезно за мозъка с наличието на специфични нутриенти, които помагат за добрата циркулация на кръвта, което е основно условие за доброто му функциониране.
 
Боровинките, ягодите, акай бери и други подобни са съкровищница на фитохимикали, които предотвратяват клетъчното стареене, свързано с процесите на влошаване на паметта.
 
Със съдържанието си на антиоксиданти куркумата може да се смята за чудодейна билка. Медицинската наука непрекъсното изследва и намира едно или друго нейно полезно действие. Куркумата подобрява храненето и усвояването на кислорода от кръвта от невроните, което и може да стартира и поддържа когнитивните процеси като възприемане, анализиране, съхраняване на информацията, с която се сблъскваме.
 
Една салата с авакодо и ядки е страхотно решение, с което да се ободрим и наистина подсилим ума си. Приятен апетит!

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Системният лупус може да имитира всички други болести

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
Факти и фикции срещу махмурлук
Факти и фикции срещу махмурлук
Как да подобрим метаболизма си?
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
Изгодни оферти
Още от Дентално здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter