ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Откриха лекарство против затлъстяване и диабет

Puls.bg   |   28 август 2009   |   Коментари 2

Откриха лекарство против затлъстяване и диабет

Учени, провеждащи експериментални проучвания за синтезиране на медикамент  против затлъстяване, разработиха лекарство, което не само помага за намаляване на теглото, но контролира диабета и понижава нивото на холестерола.

Лекарството фатостатин, намалява натрупването на мазнини в организма и същевременно го стимулира да  освобождава енергията от консумираната храната.

Фатостатинът въздейства върху така наречените SREBPs, които активират гените, задействани в производството на холестерол и мастни киселини. Фатостатинът блокира покачването на телесното тегло, повишаването на глюкозата в кръвта и хепатичното натрупване на мазнини при генетично затлъстелите опитни животни, дори при неограничено приемане на храна. Генетичните тестове показват, че лекарството влияе на 63 различни гена.

Учените се надяват новият медикамент  да помогне за едновременното лечение на  затлъстяването, диабета и холестерола.

Ръководителите на изследването, Салих Уакил от тексаския колеж по медицина Бейлър и Мотонари Уесуги от университета на Киото в Япония, съобщават, че лекарството взаимодейства с редица гени, задействани от преяждането.

Учените обясняват, че хормонът лептин, който кара мишките да намалят теглото си, няма същия ефект и върху хората. Те обаче се надяват, че именно фотостатинът ще има желания ефект върху пациентите с наднормено тегло.

Уакил и екипът му вече са патентовали лекарството и търсят фармацевтична компания, която да го разработи.

Учените съобщават, че медикамента е имал положителен ефект и върху клетките на рака на простата, което може да помогне да се обяснят наблюдаваните връзки между рака на простатата и затлъстяването.

Още по темата:

Коментари (2)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Милева     2009-10-28 16:19:38
Подкрепям Ви, но живеем в мнооооого комерсиал
но време.
Влади Неколов     2009-08-28 23:17:09
Браво на откривателите. От тук нататък следват подмолните игри на фармацевтичните компании. Дано да не съм прав, но винаги съм мислел, че за тях парите са много по-важни от здравето на хората.
2 намерени, страница 1 от общо 1  1

Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

Още от Хранене
Галерия
Как да подобрим метаболизма си?
12 суперхрани за мъже
11 грешки при отслабването. Как да ги избегнем?
7 начина да си набавим селен от менюто