ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

От кои храни можем да си набавим йод?

Puls.bg   |   10 ноември 2016   |   Коментари 0
   
   
От кои храни можем да си набавим йод?

Източник: Istockphoto

Йодът е необходим за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Дефицитът на този елемент може да доведе до хипотиреоидизъм, гуша, както и до усложнения през бременността и раждането. 
 
Затова е важно да приемаме храни с богато съдържание на този елемент, за да удовлетворим ежедневната нужда на организма от 150 мкг йод. Ето от къде лесно можем да си го набавим...
 
Червени боровинки
 
Тези горски плодове са с богато съдържание на витамин C, витамин K и фибри, което ги прави ефективен и естествен метод срещу инфекции на пикочните пътища. В червените боровинки се съдържа още и йод. В количеството от 100 г могат да се открият 400 мкг от елемента. 
 
Хималайски соли
 
В тези соли може да открие по-голямо количество йод, в сравнение с йодираната сол. Половин грам хималайски соли осигурява 250 мкг йод. Затова е важно разумно да избираме солта, която консумираме. 
 
Картофи
 
Сготвените картофи не просто са с богато съдържание на йод, но и с ниско на калории. От един среден по големина сварен картоф можем да си набавим 60 микрограма йод. В допълнение към ползите им, картофите могат да помогнат и за отслабването. 
 
Прясно мляко
 
Консумацията на прясно мляко може да осигури не само калций и протеин, но и йод. Е вдна чаша се съдържат 56 мкг. 
 
Сварени яйца
 
Те са богати на витамин А, протеини, калций и антиоксиданти. В едно средно голямо яйце се съдържат и 12 мкг йод, затова е препоръчително сварените яйца да са част от закуската ни.
 
Кисело мляко/извара
 
Изварата може да помогне в борбата със запека, както и да понижи риска от инфекции. Тя, както с киселото мляко, съдържа и йод. Препоръчително е да избираме такива продукти, които не са подсладени.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Хранене
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Храни, които трябва да избягваме
Храни, които трябва да избягваме
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Как здравословно да приготвим храната на барбекю?
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter