ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да поддържаме форма по време на почивка?

Puls.bg   |   12 юли 2018   |   Коментари 0
   
   
Как да поддържаме форма по време на почивка?

Източник: iStockphoto

Почивката през лятото често означава прекъсване на нашата редовна фитнес програма, за сметка на седмица, прекарана в пиене на коктейли край басейна. Дори и няколко дни без тренировки обаче, могат да извадят тялото ни от форма.

 

Проучване от 2013 г. установява, че 10-дневна пауза от физическо натоварване, може да доведе до намаляване на притока на кръв към хипокампуса - частта от мозъка, която е отговорна за паметта и емоциите. Това внезапно спиране на физическа активност е показало, че подпомага свързаната с възрастта загуба на памет. Това доказва, че страда не само тялото, а и мозъкът ни.

 

Поддържането на форма по време на ваканция не означава задължително тежки силови тренировки или продължителни кардио упражнения. Най-хубавото нещо на отпуската е фактът, че можем да се отпуснем, стимулирайки ни да заобичаме повече тялото си. Намалелите нива на кортизол и по-пълноценния сън винаги са от полза за това.

 

Специалистите съветват, че най-добрият начин да поддържаме формата си е като се движим възможно най-много. А почивката на морето или сред планината е идеалният начин за това, без да се чувстваме прекалено напрегнати. Често, докато сме на почивка, установяваме, че всъщност се движим много повече, отколкото обичайно. Можем да си направим личен експеримент като си свалим приложение за измерване на крачките на телефона.  

 

Други начини да се упражняваме по време на ваканция са плуването, гмуркането или колоезденето. Ето как дори приятните занимания сред природата, горят калори. Ако сме на почивка в непозната държава, можем да вземем велосипед под наем и едновременно с изучаване на местната култура, ще раздвижим мускулите на тялото си.

 

 

Ако пък държим на всекидневните упражнения, хотелската стая е идеалното място за това. Фитнес инструкторите обясняват, че ни е нужно само малко пространство на пода, което е достатъчно за тренировка за телесна маса, но леглото или диванът също могат да свършат работа за тренировка за трицепс например.

 

Според специалистите изготвянето на списък с упражненията, които можем да практикуваме в зависимост от мястото, на което сме избрали да отидем, е много добро решение.

 

И все пак, тези, които искат да си дадат почивка от физическо натоварване, трябва да го направят. Не всеки държи на непрестанната физическа активност.

 

Каквото и да решим да правим по време на ваканция, трябва да ни кара да се чувстваме спокойни и освежени. А тези, които не могат да си представят ежедневие без тренировки, освен гореизброените занимания, могат да се отдадат на вечерни танци с партньора.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Алтернативна медицина
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter