ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

8 съвета за безопасни тренировки в горещините

Puls.bg   |   21 юни 2018   |   Коментари 0
   
   
8 съвета за безопасни тренировки в горещините

Източник: iStockphoto

Лятото е перфектното време да излезем навън и да се забавляваме. Повечето хора го обичат точно заради това, че предлага много разнообразни дейности, които можем да практикуваме на открито. Такива са например плуването, бягането, карането на велосипед.

 

Но летните горещини могат да бъдат и опасни, ако не сме достатъчно внимателни. Особено за тези, които тренират.

 

Една от най-трудните задачи е да запазим тялото си хидратирано и поддържането на електролитите и солта в тялото. Този деликатен баланс е от решаващо значение за правилното функциониране на организма ни.

 

Ако не пием достатъчно вода, рискуваме да се дехидратираме и да се появят симптоми на замаяност и гадене. А в случай, че не ги разпознаем, дехидратацията може да доведе до бъбречна недостатъчност и в много редки случаи да бъде дори с фатален край.

 

Другата крайност също може да бъде много опасна. Пиенето на прекалено много течности, без да възстановяваме електролитите си, може да доведе до хипонатриемия. Симптомите на това състояние включват объркване, гадене, мускулни крампи, припадъци или дори летален изход в екстремни случаи.

 

Затова трябва да бъдем много предпазливи с тренировките си в горещините. Тези съвети са полезни за предпазването от опасни последици:

 

  • Часовият период, когато тренираме, е важен

Трябва да се избягва времето от 10 до 15 ч., тъй като тогава температурите са най-високи. Рано сутрин е най-подходящият момент за провеждане на упражнения.

  • Подходящото облекло

Дрехите в светли цветове и от памучен материал са по-подходящи за тренировки. Повечето спортни екипи, които се продават в магазините, също са произведени от подходяща материя, която да не задържа толкова топлината и предизвиква допълнително потене.

  • Използването на слънцезащитен крем

Особено тези с по-висок фактор, ни предпазват от изгаряния на кожата. Дори и в облачните дни е хубаво да не пропускаме употребата му.

  • Хидратиране на тялото

Както е написано в горните редове, хидратацията е от основна важност. Препоръчително е пиенето на вода на всеки 15 минути при тренировка, дори и да не чувстваме жажда.

 

  • Поддържане на електролитите и солта в тялото

Подходящ вариант по време за тренировка е приемът на натрий, които поддържат баланса в тялото ни. Натрият е изключително важен за тялото електролит и йон. Приемайте течности, които съдържат електролити.

  • Сенчестите места

Ако е възможно, тренирайте на места, които са възможно най-малко изложени на слънце.

  • Следенето на прогнозата за времето предварително

Хубаво е да проверим прогнозата за времето, преди да започнем тренировката си. Ако ще бъде много горещо, може да я направим на закрито. Замърсеният въздух в откритите пространства могат да увредят белите дробове, което е още една причина невинаги тренировките да се провеждат на открито.

  • Вслушвайте се в сигналите на тялото

Това е най-важният съвет, който може да се даде. Трябва да спрем с тренировката незабавно, ако почувстваме слабост, замайване или гадене.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Релакс
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter