ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

3 упражнения, които горят най-много калории

Puls.bg   |   05 юни 2018   |   Коментари 0
   
   
3 упражнения, които горят най-много калории

Източник: iStockphoto

Редуцирането на теглото е също толкова съществена цел сред спортуващите, колкото и натрупването на мускулна маса. Поне половината от любителите на фитнес тренировките целят именно това. Придържането към здравословен хранителен режим е съществено условие за постигането на успех, а най-важното е ежедневно да се изгарят повече калории, отколкото се приемат с храната. За ускоряване на процеса е важно да се разчита на физически натоварвания, които горят оптимално количество калории. Ще представим няколко, които са най-ефективни в това отношение.

 

Скачане на въже
По всеобщо експертно мнение скачането на въже е сред най-ефективните упражнения за горене на калории. Средно за един час с него може да се изгорят над 600 ккал, а изпълнението му позволява пълна свобода по отношение на мястото, където да се провежда. Скачането на въже има още едно ключово предимство – счита се, че то помага за потискане на апетита, защото повлиява секрецията на специфичните хормони, контролиращи глада. Така скачането на въже подсигурява възможност за траен ефект – калориите, които изгаряме, няма да бъдат възстановени скоро.

 

Плуване
Плуването е комплексен спорт, който освен, че ангажира почти цялата мускулатура на тялото, има едно много сериозно предимство – извършва се в условия на много високо съпротивление отстрана на водата. Така усилията, а и ефектът от тях се удвояват спрямо ефектът, който се постига например с бягането. В зависимост от теглото с плуване може да се изгарят средно между 400 и 600 ккал на час. Това означава, че с 2 часа плуване дневно можем да изгорим средния дневен калориен прием, препоръчван за човек със средно тегло. Това превръща плуванетo в един от най-ефикасните спортове за горене на калории и редуциране на излишното тегло.

 

 

Табата
Това е една от най-популярните високоинтензивни интервални тренировки. Огромно предимство на табата е фактът, че изпълнението й изисква едва 4 минути с редуване на 20-секундни периоди на максимално натоварване с 10-секундни почивки между тях. На практика няма ограничение в избора на активностите, които ще изпълняваме във фазата на натоварване. Това може да са подскоци, спринт, бърпита – изборът е без значение, стига упражнението да се изпълнява с максимално натоварване в рамките на всяка серия от 20 секунди.

 

Посочените упражнения подсигуряват изключително успешен кардио ефект за интензивно горене на калории, но имат и много позитивно влияние за укрепване на мускулатурата и натрупването на нова такава. А колкото повече мускулна тъкан имаме, толкова по-интензивно горим калории при кардио тренировка. Т.е. ефектът от посочените упражнения е двоен. Остава единствено да си подсигурим време за редовното им изпълнение.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Лаймска болест – лабораторни изследвания за доказване

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Алтернативна медицина
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter