ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

4 аеробни упражнения, с които да стартирате тази пролет

Puls.bg   |   06 март 2018   |   Коментари 0
   
   
4 аеробни упражнения, с които да стартирате тази пролет

Източник: iStockphoto

Аеробните упражнения са идеалното допълнение към фитнес тренировките и дори може да се прилагат като тяхна алтернатива.

 

Краят на зимата и началото на пролетта дават идеална възможност за всеки да се възползва от богатото разнообразие от аеробни упражнения на открито, които ще подпомогнат горенето на калории, топенето на мазнини и килограми, укрепването на мускулатурата и общото тонизиране на огранизма.

 

На аеробните упражнения може да разчита всеки, включително начинаещите, които искат да се подготвят за по-сериозни фитнес натоварвания или да си ги спестят. Изборът е голям, а ефектът ще бъде повече от задоволителен.

 

Световната здравна организация препоръчва поне 150 минути седмично да се посвещават на умерена физическа активност. Тя е средство както за поддържане на общото здраве, така и за превенция на проблеми като висок холестерол или кръвно налягане, диабет, депресия и прекомерен стрес. Може да се отбележат поне 4 аеробни упражнения, които са ефективни в тази насока.

 

Бягане (джогинг)
Това е едно от най-ефикасните аеробни упражнения на база на ефективността си за единица време. С 30-минутно бягане, включително почивките между интервалите, може да се изгорят между 150 и 250 килокалории. Упражнението е подходящи и за начинаещи, и за напреднали, а едновременно се явява и много лесно средство, с коетo начинаещите бързо да преминат в групата на напредналите, възползвайки се от многото ползи от редовното бягане. Колкото по-интензивно е бягането, дори при кратки натоварвания, толкова по-големи са тези ползи.

 

Плуване
Освен охлаждащо средство за лятото, плуването е и целогодишна възможност за тонизиране на тялото и поддържане на цялата мускулатура в добра форма. Именно комплексният ефект върху мускулатурата превръща плуването във водещо аеробно упражнение за поддържане на сърдечната дейност и натрупване на мускулна сила и издръжливост. Изчислено е, че чрез плуване за 1 минута се изгарят около 0,2 килокалории за всеки килограм тегло - постижение, далеч надхвърлящо ползите от джогинга.

 

Колоездене
Като практика на открито, колоезденето носи позитиви и за тялото, и за ума. Тонизира, но и повишава мускулната сила и издръжливостта, помагайки и за обилно горене на калории - около 300 за половин час при колоездене със скорoст от 20 км/ч.

 

 

Скачане на въже
Не е случаен фактът, че водещите боксьори често може да бъдат видяни на ринга без боксови ръкавици, но с въже в ръка. Изборът от методи за скачане е огромен - на един крак, с редуване на краката, в позиция на полуклек, със събрани или раздалечени крака и др. При всички положения, успоредно с натоварването на мускулатурата на краката, се горят и поне 300-400 килокалории.

 

По-малко натоварващите аеробни упражнения като плуването и колоезденето са възможност, от която може да се възползват хора от всякаква възраст. Една от многото им ползи е това, че ще подготвят организма за преминаване към по-натоварващи техники като бягането и скачането на въже, които ще укрепят допълнително мускулатурата.

 

Комбинирането на всички посочени аеробни упражнения може спокойно да замени фитнес натоварванията, носейки същите ползи. Пролетта идва, запретвайте ръкави и се подгответе. Преходът от начинаещи към напреднали ще бъде бърз, както и позитивните ефекти върху физиката и психиката ви.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Био продукти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter