ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Горене на калории – продължава и след тренитовката

Puls.bg   |   30 ноември 2017   |   Коментари 0
   
   
Горене на калории – продължава и след тренитовката

Източник: iStockphoto

Ползите от фитнес тренировките далеч не са само моментни. Реалното натоварване на мускулатурата е факт само по време на упражненията, но горенето на калории продължава и дълго след това. Защото физическото натоварване може да изисква изгаряне на калории за снабдяване с енергия, но почти толкова калории се изразходват и след тренировката за възстановяване ресурсите на тялото и връщането баланса на жизнените процеси.

 

Причина за продължаващия разход на калории след края на тренировката са повишените нужди и повишената консумация на кислород от мускулната тъкан и организма като цяло. Проучванията сочат, че има пряка връзка между интензивността на тренировката и това колко калории ще изразходва организмът, за да се възстанови след нея. Установено е, че по-краткотрайните, но интензивни, практики като табата и бърпи водят до по-голям кислороден глад на тъканите.

 

Поради високата интензивност на тези упражнения кислородният запас на мускулите много бързо се изчерпва. Това води до натрупване на млечна киселина в тях, но и до редица структурни и функционални промени в мускулните влакна, накои от които се асоциират с появата на мускулна треска. Стремейки се да възстанови именно тези промени след тренировка, тялото изразходва повече калории, т.е. ефектът от тренировката е по-пълноценен.

 

В някои случаи горенето на калории за пълното възстановяване на тъканите, нормалната телесна температура и хормоналния баланс след интензивна тренировка отнема до 3 дни. Това ще рече, че колкото по-редовно се практикуват краткотрайни, но интензивни натоварвания, толкова по-близо до желания ефект ще бъде спортуващият човек.

 

 

Подобни тренировки се препоръчва да се извършват поне веднъж на 3 дни за оптимално горене на калории. Организмът може бързо да привикне към подобна схема, която обаче е важно да се отбележи – трябва да е съобразена с индивидуалните особености на всеки. Според научни данни внедряването на интензивни тренировъчни практики в начина на живот може да доведе до поне 10% ръст на количеството оползотворени на ден калории, дори в дните, когато няма тренировка.

 

Фактът се обяснява със стимулиращия ефект на тези упражнения върху метаболизма. Така, с правилна програма и при съобразен с нея режим на хранене, фактът, че горенето на калории продължава и дълго след тренировката, може да се използва максимално пълноценно.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Акценти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising