ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Кога и колко пъти трябва да правим кардио?

Иван Иванов - фитнес инструктор   |   18 юни 2015   |   Коментари 13
   
   
Кога и колко пъти трябва да правим кардио?

Източник: Личен архив

Иван Иванов е фитнес инструктор и национален шампион по класически културизъм. Занимава се с фитнес и културизъм от 14 години. Участвал е многократно в национални и международни състезания по класически културизъм. Национален шампион е по класически културизъм от 2013 г. и вицешампион на балканското първенство през 2015 г. Неговите постижения можете да проследите в личната му фейсбук страница за фитнес лайфстайл - Fitness lifestyle by Ivan Ivanov.

В рубриката „Фитнес“ на Puls.bg Иван ще разгърне своята концепция за постигане и поддържане на красиво тяло. Убедени сме в полезността на съветите му, а вроденят му стремеж и усет спортните занимания да са в полза на здравето, правят подхода му уникален.

Правилното изграждане на тренировките във фитнес залата е ключовият момент, който гарантира ефект, независимо дали се търси отслабване или натрупване на мускулна маса. Разчитаме на него за съвети в този аспект. Въпросите си към Иван може да поставяте в коментарната част под текста.


 

Кардиото е неизменна част от тренировката във фитнес залата – и за тези, които искат да намалят излишните си мазнини, и за тези, които искат да натрупат мускулна маса, и най-вече за тези, които искат да имат здраво сърце. Въпреки че кардиото е досадно и изтощително, възможността да направите хубава фигура и имате здраво сърце, ме провокира да ви стимулирам да го извършвате.

Хората, които искат да свалят килограми, е хубаво да знаят, че с кардиото трябва да изразходят повече калории от тези, които приемат при едно основно хранене - било то за обяд или вечеря. Това се равнява средно на четиристотин калории на едно качване на пътеката примерно.

Тук веднага вмъквам една забележка - внимавайте колко високо поддържате пулса си,.въпреки че трябва да изтощите мускулите си максимално, за да ги накарате да вземат енергия от мазнините, внимавайте стойностите на пулса ви да не скачат прекалено. В противен случай рискувате да ги преизтощите и така да загубите и от тяхната маса.

За да не се случи това, не правете спринтове. Със спринтовете тренировката се усеща по-ефективна, но това не е правилно и не ви носи полза, дори напротив.

От друга страна, не бъдете мудни на пътеката, защото мускулите ще потърсят енергия от мазнините точно когато сметнете, че сте приключили с кардиото за деня.

Най-добре е да правите кардио сутринта на гладно. Тогава на тялото му е нужна енергия и ако не закусите мускулите ще си потърсят енергия от мазнините. Така за кратко време ще получите добър ефект, с уговорката да внимавате да не прекалите с продължителността на кардиото и не изгорите и мускулна си маса. На практика 30 минути кардио сутрин на гладно са достатачни.



За тези, които влизат във фитнеса, за да натрупат мускулна маса, трябва да знаят, че кардиото е толкова важно за мускулите им колкото и силовата тренировка.

Образно предадено, когато тренирате с тежести в залата, тялото възпроизвежда белите мускулни влъкна, а когато правите кардио – червени. Ако извършвате само силови тренировки, то все едно провеждате тренировката си наполовина. С кардиото мускулатурата на тялото изглежда по-жива и по-обемна.

Кардиото е и здраве, защото при висок сърдечен ритъм и подобряване на функционалната способност на сърдечносъдовата система имате по-здраво сърце. От кардиото метаболизмът ви ще се ускори, белите ви дробове ще се научат да поглъщат повече кислород и така ще се чувствате по-тонизирани и по-жизнени.

Съветвам тези, на които кардиото им е скучно, но разбират колко е важно за тях, да не отлагат във времето и да започнат да го извършват с мисълта, на първо място, че ще са по-здрави, ще изглеждат по-добре и още след първата тренировка ще се чувстват страхотно.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (13)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Иван Иванов, фитнес инструктор     2015-06-22 17:14:08
Няма проблем да спортуваш и на двата уреда, крос тренажора е съсздаден точно за такива контузии. Избягвай пътеката.
Васил     2015-06-22 16:34:30
Здравейте г-н Иванов. От 10 години се занимавам с кардио, като карах велоаргуметър по 35 минути със спринтове на 3 минути до 20-та мунута, след това на обикновен ход до 35-та. Разбира се, преди това имам 30 минутна загрявка с упражнения и дъмбели. Подариха ми крос тренажор. Искам да го включа и него за разнообразие, понеже имам вече една малка дископатия, удачно ли е да карам с велоаргуметъра 20 минути и останалите 15 с кростренажора? Имам малка дископатия, не е ли противопоказно?
Иван Иванов,фитнес инструктор     2015-06-21 09:20:22
Здравейте Тина,
за бързото сваляне на корема на вашият приятел е хубаво да прави кардио 40 мин. сутрин на гладно поне 4 пъти седмично и също трябва да направи една диета за слваляне на подкожните мазнини.
За вас кардиото трябва да е в наклон,примерно на пътеката да е 10 градуса,30 минути бързо ходене -4 пъти седмично.
Tina     2015-06-20 21:24:15
Здравейте,
приятелят ми е 118кг/ 194см. Ясно е, че трябва да се отслабва. Има много за сваляне от корем. Какво кардио, колко често и с каква продължителност е най- подходящо според вас? Какво друго помага за експресно стягане в тази област?
И още един въпрос/ какво кардио е подходящо за стягане на бедра и дупе при жените и съответно с каква продължителност и колко често?
Предварително благодаря за отговора и за добрите съвети :)
Иван Иванов,фитнес инструктор     2015-06-20 10:24:01
Здравей, Антон
не мога да кажа точно, но приблезително-ще ти ги напиша:
1.около 600 калории
2.около 400 калории
3.около 150 калории
4. от сауна не се изгарят много калории там се изхвърля само вода, която се възтановява с една чаша.Ползвайте сауната само за удоволствие.
13 намерени, страница 1 от общо 3  1   2   3   



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter