ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

ХХХ – популярен модел за провеждане на фитнес тренировка - X

Антоан Гарев   |   08 май 2015   |   Коментари 0
   
   
ХХХ – популярен модел за провеждане на фитнес тренировка - X

Източник: Thinkstock

XXX заниманията попадат в групата на високоитензивните интервални тренировки. Водещата идея на тази организация на физическото натоварване е, че по-интензивните занимания във фитнес залата с по-кратка продължителност на тренировката са по-ефективни за цялостното осъвършенстване на физическата форма и подобряване на резултатите.

 

Този тип тренитовки търпят бурно зарвитие в последните години и добиват все по-голяма популярност най-вече сред активно спортуващите. От друга страна, ХХХ тренировките са до голяма степен основателно критикувани за това, че не са подходящи за голяма част от спортуващите, поради това, че довеждат тялото до границата на неговата физическа издръжливост. В този ред на мисли, ХХХ не може да се разглежда като първи избор на физическа активност за начинаещи и подрастващи.

 

ХХХ програмите включват упражнения за цялото тяло. Комбинира се кардио, вдигане на тежести, гимнастически движения, калистеника, бягане, гребане, базови упражнения със собствената тежест, махове с гири, боксови подскоци и др. С оглед на това изключително разнообразие, програми се изготвят както за мъже, така и за жени. В совоя зародиш ХХХ е създаден, за полицейски служители, войници, професионални атлети и подготвя тялото за екстремни физически натоварвания, за неочакваното.

 

Като всеки продукт, който дава видим резултат, ХХХ се пренася и става част от модерната масова фитнес култура. В България също има фитнес зали, в които се предлагат ХХХ програми. Преди започването на такава програма се преминава през обучителен курс в рамките на няколко седмици. През това време се усвоява правилното изпълнение на основните упражнения, влизащи в ХХХ програмите.

 

ХХХ тренировките се провеждат между 3 и 5 пъти седмично. В рамките на този сет всяка тренировка е различна като комбинация от упражнения и продължава средно около 40-50 минути с всичките си компоненти. Заниманието включва загряване, основна част (WOD-workout of the day) и завършва с разтягане. Основните движения в ХХХ тренировките са следните-изтласкване, мъртва тяга, военна преса, пуш преса, клекове (със собствено тегло, щанга или предни), сумо тяга, обръщане с медицинска топка и др.

 

 

От друга страна, в ХХХ програмите няма задължителни упражнения, които трябва на всяка цена да присъстват в тренировката. Например, изискващите повече сила движения не се включват от самото начало в индивидуалната програма. Натоварването трябва да се градира спрямо индивидуалното физическо развитие в хода на тренировките като е препоръчително това да бъде оценено от треньор.

 

Често преминаването от конвенционална форма на фитнес тренировки към ХХХ занимания е стресиращо за тялото на трениращия. Началният период на адаптация е средно около един месец. Основните физиологични резултати от ХХХ натоварването са повишаването на силата и издръжливостта комплексно на цялото тяло.

 

Относно мускулната хипертрофия, резултатите не са толкова изразени. Определено се изгарят много от "правилните" калории (от мастната тъкан) и, в съчетание с подходящ хранителен режим, се качва суха мускулна маса. От друга страна обаче, колкото по-интензивна е една тренировка, толкова повече работи тя за сила, изчистване и релеф, а хипертрофията остава на малко по-заден план.

 

В момента съществуват няколко международни сайта, които ежедневно предлагат различни тренировки (WOD-workout of the day). Фактът, че непрестанно излизат нови предложения за ХХХ тренировки, показва огромния потенциал на този тип занимания да намерят правилния подход и комбинация от упражнения за всеки спортуващ спрямо индивидуалните му възможности и моментна форма.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър и хроничен ентероколит - през топлите месеци

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter