ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

За здрави дух и тяло - колоездене

Puls.bg   |   23 януари 2015   |   Коментари 0
   
   
За здрави дух и тяло - колоездене

Източник: Istockphoto

Колоезденето е един от най-ефективните начини за придвижване, но също така е и една от най-добрите дейности за подобряване на здравето.

 

На първо място карането на колело е свързано с подобряване на сърдечносъдовата система, както и с намаляване на риска от коронарна болест на сърцето.

 

Иначе в най-голяма степен при колоездене участват мускулите на седалището, бедрата, корема и прасците. За завъртането на педалите на пълен оборот се включват последователно мускулите на левия и десния крак, като силата нужна за това е свързана най-вече с наклона, предавката и силата на вятъра.

 

Когато карате колело в пресечен терен (маунтинбайк) се тренира най-вече мускулната сила, а когато използвате шосе се тренира в по-голяма степен издръжливостта.

 

Поради плавните последователни движения, колоезденето с ниска интензивност се препоръчва и при хора с артритни болки, ортопедични проблеми и слаба мускулатура на долните крайници.

 

Също така колоезденето благоприятства и за повишаване на костната плътност.

 

Велосипедът или неговите разновидности са много ефикасен и едновременно приятен начин за сваляне на килограми. Един от основните плюсове за хората с наднормено тегло е, че при карането на колело ставите и костите се натоварват значително по-малко, отколкото при бягане.

 

Също така колоезденето може да се практикува в продължителен период от време, без да настъпва значителна умора. В зависимост от скоростта на каране и оборотите на въртене, чрез карането на велосипед лесно може да се поддържа темпо подходящо за изгаряне на мазнини.

 

Това съответства на 70-80% от максималния ни пулс, който се получава като от числото 220 (200 за жените) извадим годините си. В зависимост от интензивността на колоездене, за един час могат да се изгорят между 300 и 600 ккал. За максимална ефективност е нужно да караме колело 60 мин. с умерена до висока интензивност, поне 3 пъти седмично.

 

При хората с по-ниска двигателна активност е добре да се започне с 30 минутно натоварване и постепенно да увеличат времето и честотата на тренировките.

 

Колоезденето дори може да засили имунитета и да предпази от някои видове рак.

 

И още - за много хора карането на велосипед на открито е най-добрият начин за разтоварване от стреса и напрегнатото ежедневие. Някои изследвания свързват редовното каране на колело с подобряване на концентрацията, паметта и възможностите за учене.

 

Колоезденето може да бъде и семейно забавление или начин за социални контакти, което допълнително повишава удоволствието от практикуването му.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Зачатие
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter