ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

За пo-добра стойка на работното място

   
   
За пo-добра стойка на работното място

Източник: istockphoto, авторът

Повечето хора прекарват работния си ден на бюрото или зад волана. Естествено е стойката ни да страда и от дългите часове пред компютъра. Неправилната стойка в офиса засяга всички основни системи на тялото и може да доведе до мускулно-скелетни, дихателни, храносмилателни оплаквания, проблеми със слуха и зрението, мигрени. Списъкът от симптоми, които могат да бъдат свързани с начина, по който позиционираме тялото си е толкова дълъг, че дори не бихте ги свързали с източника им.

Две са основните позиции на работното място, които може да промените още днес:

 

  • позицията на таза спрямо гръбнака и
  • позицията на главата спрямо раменете.

 

1. Позиция на таза спрямо гръбнака

Тазът е основата, от която да изградите оптимална стойка, защото върху него ще надградите останалите елементи. Много хора не съзнават, че обикновено са седнали на опашката си, което накланя таза назад и скъсява разстоянието между опашката и пубисната кост, като същевременно променя извивката на лумбалния дял на гръбначния стълб. Така вместо тазът да е база за естествена за човешкия кръст лордоза, той дестабилизира останалата част от скелета. Това се отразява негативно на пикочо-половата, храносмилателната, дихателната и кръвоносната система, както и на мускулите на тазовото дъно.

 

 

грешно  

грешно                                                                                                                           правилно



За да коригирате позицията на таза, седнете като го поставите в неутрална позиция, с мускулите на седалището зад вас, като следите предната му част да е перпендикулярна на опората ви. Това ще създаде естествена извивка в кръста. Ако ви е трудно да я постигнете, поставете навито одеало или малка възглавничка под задната част на таза, за да го наклоните леко напред.  

 

2. Позиция на главата спрямо раменете

При четене, писане и работа с компютър, главата често се изнася напред. Това променя тежестта, която гръбнакът трябва да понесе като я увеличава няколко пъти. В резултат мускулното напрежение нараства и страдаме от главоболие, усещания за скованост и дискомфорт в края на деня. Липсата на енергия, лошата концентрация, увеличеният стрес, дори дихателните оплаквания, могат да се повлияят значително, ако главата е ‘’на мястото си’’.

 

 

  

грешно                                                                                                                             правилно

 

 

При някои хора дори болките в рамото, лактите и китките произхождат от лошата позиция на главата. За да промените този навик, няколко пъти на ден си напомняйте да приберете главата назад и нагоре, така че в профил ухото ви да е точно над раменете, а не пред тях. Важно е не просто да вдигнете глава нагоре, което ще промени грешно наклона на врата ви, а да я преместите цялата назад като издължите врата.

 


Така може да седите с неутрален таз и добре позиционирана глава. Вече може да си поемете въздух, използвайки ребрата, да отпуснете раменете и да освободите излишното напрежение от челюстта и китките си.



Промяната на стойката на работното място, като всеки навик, изисква време и постоянство. Дайте си поне 4 седмици, за да усвоите новите позиции и не се насилвайте да заставате в тях. След като позиционирате правилно елементите, тялото постепенно ще се настрои към тях. Ако искате да ускорите процеса на адаптирате към промените, заемете се с дихателна гимнастика, стречинг, ци гун или тай чи.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Псориазис – засяга не само кожата

реклама
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама
Галерия
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Артроза – как да отложим болките в ставите?
Най-сексапилните физически активности
Най-сексапилните физически активности
За крака като на звезда
За крака като на звезда
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Физическата активност при диабет е от значение - 2
Изгодни оферти
Още от Алтернативна медицина
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising