ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Алергия от котки - надежда за ново ефективно лечение

Puls.bg   |   15 март 2011   |   Коментари 0

Алергия от котки - надежда за ново ефективно лечение

Пробив на учени от университета в Нотингам дава надежда на страдащите от алергии, които понякога трябва да избират между здравето си и наличието на домашни любимци.

Имунолози откриват клетъчен компонент, играещ водеща роля за отключването на алергични реакции. Изследването задълбочава разбирането на учените как имунната система на организма идентифицира и реагира на алергени, което може да проправи път към разработване на нови методи на лечение на алергичните състояния.

Откритието засяга милионите хора, страдащи от астма, чието състояние се влошава от алергени, отделящи се от пърхота на котката или от акари в домашния прах.

Котешкият пърхот се състои от микроскопични парченца кожа, които лесно се разпространяват във въздуха.

„Налице е рязко покачване на случаите на заболявания от алергии през последните няколко десетилетия. Алергичната астма при децата достигна епидемични размери в много индустриализирани страни.“, казва д-р Амир Гаем Магхами, един от авторите на изследването.

Алергията е състояние, предизвикано от имунната система на организма, реагираща обикновено на безвредни вещества в околната среда, наречени алергени. Имунната система произвежда молекула IgE, която води до освобождаване на други химични вещества, включително и хистамин от имунните клетки, които заедно предизвикват възпалителна реакция и класическите симптоми на алергия - сърбеж в очите, кихане, хрема и хрипове.

Изследването се фокусира върху ролята на манозните рецептори, намиращи се на повърхността на дендритните клетки. Тези клетки активират имунните атаки.

Научният екип установява, че манозните рецептори са свързвани с широк набор от алергени и играят важна роля за алергична реакция към дразнителя, в случая причинена от котешкия алерген Fel d 1.

Изследователите са в състояние да докажат, че манозните рецептори са необходими на организма, за да разпознава той FEL г 1 като потенциален чужд нашественик, както и за производството на IgE срещу него.

Откритието показва, че манозните рецептори играят ключова роля не само в разпознаването на алергени, но и в провокирането на алергична реакция на организма към тях.

Още по темата:

Коментари (0)

Няма изказани коментари.

Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

Още от Еко среда
Галерия
5 начина да ограничим токсините вкъщи
Публичните места, където гъмжи от бактерии
Кои продукти увеличават риска от рак?
Алтернативни начини да откажем цигарите