ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Колко често трябва да сменяме спалното бельо?

Puls.bg   |   14 май 2014   |   Коментари 1
   
   
Колко често трябва да сменяме спалното бельо?

Източник: Thinkstock

Прочуванията сочат, че всяка осма жена доста рядко сменя спалното бельо, а 13% от хората спят в чаршафи, които дори не са прани през последния месец.

 

Спането в мръсно легло е опасно за здравето, тъй като крие голям риск от натрупване на вредни за нашия организъм бактерии.

 

Независимо на какво ниво е личната хигиена на човек, всички хора отделят мъртви кожни клетки, косми и телесни течности. Ако те останат там прекалено дълго, може да причинят неприятна миризма, лепкавост и да служи като храна за буболечки, микрокърлежи, бълхи и други паразити.

 

Ето защо е препоръчително да имате поне 3 спални комплекта – един на леглото, един в пералнята и един в гардероба.

 

Според реномираните вериги хотели, спалните комплекти трябва да се сменят на всеки три дни. Повечето хора нямат това време, нито ресурсите да правят това толкова често. Възрастните, които се къпят и мият косата си редовно, носят чиста пижама и използват леглото предимно за спане е добре да сменят спалните си комплекти поне веднъж в седмицата.

 

Сексуално активните също трябва да сменят спалните си комплекти редовно или след всеки акт, оставил следа по чаршафите.

 

Това важи и за жените в цикъл. Дори най-малкото петънце засъхнала кръв може да послужи за завъждането на микрокърлежи или други паразити, внесени в къщата с дрехи или домашни любимци.

 

Някои хора предпочитат да сменят спалното си бельо два пъти седмично, за да гарантират чистота и свежестта при лягане. Този начин може би е много практичен особено за летните месеци, когато се потим повече. Освен това съхненето на прането на слънце води до унищожаване на вредните микроорганизми и микоби.


Ако страдате от алергия задължително подменяйте бельото на няколко дни. Най-честите причинители на алергии са акарите, домашният прах и други алергени, които се събират в спално бельо и могат да влошат състоянието.

 

А най-честата проява на тези алергии е запушен или течащ нос, кихане, кашляне и други проблеми, които могат да ни мъчат през целият ден.

 

Честа смяна изискват, особено, ако имате навика да похапвате в леглото си.

 

Специалистите съветват да перете мръсните чаршафи и завивки в гореща вода, освен ако то не е произведено от нежен материал, като коприна. При пране водата трябва да е около 59-60 °C, за да бъдат премахнати бактериите и акарите.

 

Химическо чистене и почистване с пара са добри варианти, ако чаршафите, завивките и калъфките не могат да бъдат изпрани при висока температура.

 

Перете не само спалното бельо, но и възглавниците и одеялата. Уверете се, че възглавниците са напълно сухи, преди да ги върнете обратно на леглото, за да се избегне риска от мухъл.

 

Използвайте услуги по професионално почистване, ако пералнята и сушилнята ви са малки и не могат да се справят с дебели и тежки завивки. Ако имате проблеми с почистването на големи, дебели и тежки завивки, помислете за ползване на няколко леки одеяла вместо едно огромно.

 

Спазването на хигиена при поддръжката на спалното бельо, матрака, одеялата и възглавниците е гаранция за по-добро здраве – все пак в сън прекарваме 1/3 от живота си.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

мо     2015-01-19 17:26:23
Оказа се, че честата смяна на спалното бельо не само е много приятно, но и задължително за здравето начинание. Научих го по трудния нач
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Метаболитен синдром - с какво ни заплашва?

реклама
Още от Еко среда
реклама
Галерия
5 начина да ограничим токсините вкъщи
5 начина да ограничим токсините вкъщи
Публичните места, където гъмжи от бактерии
Публичните места, където гъмжи от бактерии
Кои продукти увеличават риска от рак?
Кои продукти увеличават риска от рак?
Алтернативни начини да откажем цигарите
Алтернативни начини да откажем цигарите
Изгодни оферти
Още от Йога и медитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising