4 съвета за здрави кости

Puls.bg   |   01 март 2012   |   Коментари 2
4 съвета за здрави кости

Източник: Dreamstime

При остеопорозата намалява костната плътност, в резултат на което костите стават крехки. Състоянието покосява 50% от жените над 50-годишна възраст и една четвърт от мъжете.
Фактори за развитието й са възраст, пол, наслественост. Влияят също така консумация на алкохол, тютюнопушене.


Как можем да подобрим здравето на костите, освен въздържанието от последните два вредни навика...
 

 

Нискомаслени продукти

Мляко, прясно и кисело, сирене, извара... Присъствието им на трапезата редовно доставя калций на организма и костите. Целесъобразно е да се консумират нискомаслените, от 1%. Така се осиурява същото количество калций без да се натоварваме с мазнини и калории.
До 50-годишна възраст се нуждаем от 1 г калций дневно. По-късно, за жените над 50 и мъжете над 70 години количеството нараства на 1,2 г.
Калций се съдържа в зелените листни зеленцуци, сардините и пълнозърнестите продукти.
 

Доставяйте си витамин D

За да може организмът да абсорбира калция, той се нуждае от витамин D. Кожата ни има способността да синтезира витамина при контакта със слънчеви лъчи. Ето защо разходките, особено в хубавите слънчеви дни, са полезни и необходими за организма.
Източник на витамина са и мазните видове риба.
В някои случаи е препоръчително да се набавя чрез хранителни добавки. Видът и дозата се предписва от лекар.
 

 

Хапвайте сини сливи

Сините сливи възпрепятстват загубата на костна маса и ограничават риска от развитие на остеопороза. Достатъчно е да се хапват между 6-10 сушени сини сливи на ден, казват изследователи открили тази зависимост.
 

Разходки и упражнения...

Опорно-двигателната система се е развила заради необходимостта да се предвиждаме и носим известно количество товар. Поддържането на костите и мускулите изисква да продължаваме да се движим.
Желателно е да се разработи комплекс от упражнения, който да направи краката, таза и гърба (кръста) силни. На следващ етап трябва да се постигне натрупване на мускулна маса при ръцете и горната част на гърба.
Трябва да се тренира по половин час на ден, ако искаме да сме здрави и се радваме на здрави кости...
 


Още по темата:


реклама  




Коментари (2)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

ferre     2013-03-23 17:38:43
Mislj,che brokolite sa ot izkluchitelno znachenie za kostite sus sudarjanieto si na minerali.
Димитър Димитров     2012-03-05 16:48:54
Вземайте витамин D3 не само за здрави кости, а за поддържане на имунната система особено зимно време. разбира се най-добре е естественото синтезиране от слънцето, но през зимата слънчевото греене е слабо и недостатъчно.Освен това хората като остаряват губят способността си за производство на витамин D3 от слънцето. За здрави кости приемайте и витамин К2 в разновидността му МК-7. Той ще насочи калция да се отлага върху костите и зъбите, а не в меките тъкани , артерии и сърдечни клапи
2 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Възли на щитовидната жлеза – какво трябва да знаем за тях?

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising