ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Храни с антидепресантно действие

Боряна Иванова-Огнянова   |   31 май 2018   |   Коментари 0
   
   
Храни с антидепресантно действие

Източник: iStockphoto

Наричат депресията болестта на 21 век. Депресията може да бъде осакатяваща и много изтощителна, тя е много по-различна от това да бъдеш просто нещастен. Чувството може да бъде приравнено с това, какво човек усеща, когато се намира в тунел без светлина. Надеждата при тези хора изчезва, а приятните им занимания се превръщат в досадни и скучни.

 

Борбата с депресията е изключително труден и многокомпонентен процес. Той включва медикаментозно лечение, извършване на ненатоварващи дейности като слушане на музика, разхождане на кучето и т.н. Не на последно място е диетата. Ето някои храни, които действат изключително добре при депресивните състояния.

 

Семена от чия. Изключвайки това, че чията е много модерна храна, тя е източник на аминокиселини, желязо и витамини от група B, които са задължителни за доброто функциониране на нервната система. Понеже чията е източник на протеини, тя подпомага продукцията на серотонин в мозъка. И не на последно място семената от чия съдържат омега 3 мастни киселини. Те също намаляват депресията, тревожността и допринасят за здравословни нива на кръвната захар. Понижените нива на кръвната захар влошават депресията.

 

Сладки картофи. Те са страхотен източник на въглехидрати, които съдържат L-триптофан – аминокиселина, пряко свързана с депресивните състояния и тревожността. Те са източник на витамин B6, който е естествен антидепресант. Голяма част от хората, страдащи от депресия са с ниско ниво на витамините от група B. За това приемът на храни, които ги съдържат е лесно и бързо решение. Сладките картофи съдържат магнезий и калий, които понижават кръвното налягане и нивата на кортизол, които се покачват при стрес.

 

 

Авокадо. Този плод съдържа мононенаситени мастни киселини, които подпомагат дейността на мозъка и сърцето. Съдържат също магнезий, калий, омега 3 мастни киселини, B-витамини, които понижават стреса, тревожността и подобряват дейността на нервната система. Ако се поинтересувате ще намерите много рецепти, по които да приготвяте ястия с авокадо – салати, супи, десерти.

 

Ленено семе. Един от най-добрите източници на омега 3 мастни киселини. Семената от лен са богат източник на фибри, които поддържат нивото на кръвната захар. Поръсете малко ленено семе върху салата и супата, ще придаде страхотен вкус на ястието.

 

Броколи. Може да звучи като клише, но този скромен зеленчук има магично действие по отношение на нервната система. Богат източник на витамин B6, протеини и калций, те всички са причина за добро настроение и релаксация. Броколите се препоръчват също и при тревожност и безсъние. Те потискат апетита за сладки храни. Опитайте се да вкарате този, така полезен, зеленчук поне веднъж дневно в менюто си. Има десетки начини, по които може да бъде приготвен.

 

Киноа. Съвършеният източник на протеин, но също така чудесен природен антидепресант. Тези малки семенца са много богати на магнезий, желязо, B-витамини и всички есенциални аминокиселини. Киноата е безглутенова алтернатива на кускуса и други глутенсъдържащи храни. Високото съдържание на минерали в киноата подпомагат освобождаването на серотонин и други невромедиатори, а също и на мелатонин, което подпомага добрия сън.

 

Въглехидратите в киноата са от типа – бавноосвобождаващи се, които подържат здравословни нива на кръвната захар. 

 

Орехови ядки. Много автори свързват формата на ядките с формата на мозъка. Също една чудесна храна за нашия мозък. Орехите са богат източник на омега 3 мастни киселини и магнезий. Те проявяват противовъзпалителен ефект, понижават нивата а холестерол, които при пациентите с депресия са традиционно завишени. Ореховите ядки подпомагат освобождаването на мелатонин в мозъка и улесняват заспиването, качеството на съня се подобрява.

 

За максимални ползи от тях, не пропускайте ежедневно да си похапвате 50-100 г. На пазара може да се намери и орехово олио, което има същите качества като ядките.

 

Феноменален ефект при депресия имат зеленолистните зеленчуци. Богати са на витамини B, магнезий, желязо. Те притежават свойства на естествен антидепресант, колкото повече зеленчуци консумирате, толкова по-добре се чувствате. Зеленчуците стабилизират кръвното налягане, подпомагат кръвооросяването на мозъка, понижават кръвната захар, подобряват усвояването на желязо. Хранете се със спанак, зеле, маруля, рукола като най-здравословните опции.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър и хроничен ентероколит - през топлите месеци

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Холестерол - 7 основни факти
Холестерол - 7 основни факти
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Изгодни оферти
Още от Акценти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter