ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

12 полезни храни за контрол на диабета

Боряна Иванова-Огнянова, маг. фарм.   |   12 април 2018   |   Коментари 1
   
   
12 полезни храни за контрол на диабета

Източник: iStockphoto

Да се намери най-добрата храна, за страдащите от диабет не е никак лесно. Основна цел е да се контролират нивата на кръвната захар, както и да се прави превенция на усложненията на диабета, включително сърдечни заболявания.

 

Включете в менюто си тлъста риба – една от най-здравословните храни на планетата. Сьомга, сардини, херинга, аншоа, скумрия са богат източник на омега 3 мастни киселини, които оказват благоприятен ефект върху дейността на сърцето. Особено подходяща храна за диабетици, предразположени към сърдечни болести, включително инфаркт.

Редовната консумация на тлъсти риби намалява нивата на холестерол и триглицериди. Рибата също е източник на протеини.

 

Листни зеленчуци. Те са много хранителни и носят малко калории. Съдържат минимално количество усвояеми въглехидрати, което не повишават нивата на кръвната захар. Те са богат източник на витамини, антиоксиданти, лутеин и зеаксантин. Така предпазват очите от възникване на макуларна дегенерация и катаракта – често срещани усложнения при диабетиците. Проучвания сочат, че редовното консумиране на листни зеленчуци намалява нивата на медиаторите на възпалението и понижава нивото на кръвната захар при диабет тип 2.

 

Не забравяйте канелата. Тя е вкусна подправка и богат източник на антиоксиданти. Няколко контролирани клинични проучвания показват, че канелата контролира нивата на кръвна захар и повишава инсулиновата чувствителност. Други изследвания сочат, че канелата понижава нивата на триглицеридите. И все пак не приемайте повече от 1 ч.л. канела дневно. Високите дози могат да ви навредят.

 

 

Яйца. Те са източник на енергия. Твърди се, че редовната консумация на яйца намалява сърдечно-съдовия риск. Проучвания показват, че при диабет тип 2 ежедневната консумация на 2 яйца, като част от богата на протеини диета, осезаемо намалява нивата на кръвната захар и повишава инсулиновата чувствителност. Те са източник на лутеин и зеаксантин, които предпазват очите от увреждане.

 

Семена чия. Чудесна храна за диабетици. Те са богат източник на фибри и не съдържат лесно усвояеми захари. Фибрите понижават кръвната захар като контролират абсорбцията на захарите, поети чрез храната. Чията може да подпомогне свалянето на килограми. Фибрите създават чувство на ситост и потискат усвояването на калории, които приемаме чрез друга храна.

 

Друга много полезна подправка е куркумата. Активната съставка – куркумин повлиява възпалителни състояния, понижава кръвната захар и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Нещо повече куркумина подобрява работата на бъбреците при диабетиците. Това е важно, тъй като диабета е водеща причина за бъбречни проблеми.

 

Ядки. Те са вкусни и много полезни. Всички ядки са източник на фибри и нискоусвояеми въглехидрати. Доказано е, че редовната консумация на разнообразни ядки подържа нивата на кръвната захар. Те могат да подпомогнат свалянето на килограми.

 

Екстра върджин зехтин. Той е източник на мононенаситени мастни киселини. Те понижават нивата на триглицеридите, които при диабетиците често са повишени. Зехтинът съдържа полифеноли, те са мощни антиоксиданти, подпомагащи дейността на сърцето, имат противовъзпалителен ефект и предпазват от оксидативен стрес.

 

Ленено семе. Една изключително полезна храна. Фибрите от лененото семе са изградени от лигнани, които понижават риска от сърдечно-съдови заболявания и подобряват контрола на кръвната захар. Проучвания сочат, че приемът на ленено семе понижава риска от съдови инциденти и е възможно да намали нуждата от антитромботични лекарства, необходими за превенция на образуването на тромби. Лененото семе е богато на фибри, които подобряват дейността на червата и инсулиновата чувствителност .

 

Ябълков оцет. Захарите от плодовете ферментират до оцетна киселина, полученият продукт съдържа по малко от 1 гр. захари за 1 с.л. Ябълковият оцет също повишава инсулиновата чувствителност и намалява нивата на кръвна захар до 20% след консумация на храни, богати на въглехидрати. Едно проучване показва, че при хора с лош контрол на нивата на кръвната захар, приемът на 2 с.л. ябълков оцет преди лягане води до намаляване на кръвната захар с до 6%. Той може да подпомогне свалянето на килограми. За да включите ябълковия оцет в диетата си започнете с 1 с.л., разтворена в чаша с вода всеки ден. Увеличете до максимум 2 ч.л. на ден.

 

Ягоди. Те са едни от най-полезните плодове за диабетици. Съдържат антоцианидини, мощни антиоксиданти, които придават червения им цвят. Те понижават нивата на холестерол, кръвната захар, и риска от сърдечни усложнения при диабет тип 2. Чаша ягоди съдържа 49 калории и 11 гр. захари, 3 от които са фибри. Отделно, ягодите са богат източник на вит. C.

 

За къде без чесън. Той е вкусен и здравословен. Няколко проучвания показват, че той може да повлияе възпаления намалява кръвната захар и холестерола при хора с диабет тип 2. Използва се и за намаляване на артериалното налягане. Една глава суров чесън съдържа само 4 калории и 1 гр захар.5107
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

,,,,     2018-04-15 18:54:08
nikak ne e zle kato meniu. vupreki 4e az niamam podobno zaboliavane
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Жълтеница при новороденото - къде е границата с физиологичното състояние?

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Био продукти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising