ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Преборете акнето чрез промяна в диетата

Боряна Иванова-Огнянова, маг. фарм.   |   19 април 2018   |   Коментари 0
   
   
Преборете акнето чрез промяна в диетата

Източник: iStockphoto

Ако тийнейджърските години са отдавна зад гърба ви, а все още не можете да се отървете от досадните пъпки, то може би е време да се замислите какви промени да наложите в ежедневието си, като например диетата.

 

Трябва да изключите някои храни и да приемате големи количества вода.
Причина номер едно за появата на акне както в тийнейджърска, така и в зряла възраст е безразборното хранене и приемът на нездравословна храна.

 

Ограничете приема на захари, полуфабрикати, снаксове, чипсове, пържени храни и консерванти.

 

Алкохол и газирани напитки. Алкохолът в малки количества се отразява добре на организма, но големите количества водят до редица неприятности. Алкохолът е причина за дехидратиране на тялото, което може да обостри акнето. Газираните напитки са с високо съдържание на захар, която е храна за бактериите, предизвикващи акнето. Прекаляването с тях влошава състоянието.

 

Мляко и млечни продукти. Млечните продукти, дори и т.нар.“био продукти“, неизменно съдържат животински хормони, които стимулират мастните жлези да продуцират големи количества себум. За това ограничете млечните продукти, ако искате да ограничите акнето. Внимавайте със скритите източници на млечни продукти като салатни дресинги, например. Трябва да осигурите други източници на калций за тялото си – зеленолистни зеленчуци, броколи, тофу, зеле и т.н.

 

Месо. Ако искате диетата ви да е ефективна, трябва да намалите приема на месо – свинско, телешко, включително яйца. Не ги изключвайте изцяло от менюто си, но трябва да ги намалите драстично – около 1/6 от нормалния прием, който сте имали до сега. Прекомерният прием на месо придава киселинен характер на телесните течности и нарушава PH – баланса. Месото е богат източник на протеини, които се разграждат по – трудно. В резултат на това протеините остават частично неразградени и започват да ферментират като произвеждат захари и дрожди като странични продукти. Тези странични продукти провокират акнето.

 

 

Тестени продукти от бяло пшеничено брашно. Такива са хляб, бисквити, пица, паста, понички, торти, кексчета и т.н. Преработването на зърното се осъществява с различни химикали – азот, бензоил пероксид и др. Те може да се причина за отключване на диабет и повишават свободните радикали в организма. Те са причина и за промяна в нивата на хормоните, което обостря акнеичното състояние.

 

Захар. Захарта и бактериите, причиняващи акне са най – добри приятели. Захарта предизвиква възпаление на клетъчно ниво и предизвиква преждевременно стареене на кожата, а и на целия организъм. Проучвания сочат, че консумираме поне 200 гр. захар ежедневно. За да повлияем на хормонално базирано акне трябва да намалим захарите до 15 – 20 гр. дневно. Бъдете внимателни и четете етикетите на консумираната храна. Има много скрити източници на захар. Кенче газирана напитка напреимер, съдържа около 40 гр. захар, две стандартни бисквитки – около 7-10 гр.

 

Съвети за успешно прилагане на диетата.

  • Опитвайте се да пиете по 1л. вода до обяд.

 

  • Започнете прием на пробиотик. Той ще засели стомашно-чревния тракт с полезни бактерии и ще потисне развитието на бактериите, причиняващи акне (Propionibacterium acnes).
  • Предпочитайте сурови храни – плодове, зеленчуци, смутита, салати, фрешове са за предпочитане. Няма ограничения в количествата.
  • Закусвайте със семена чия, овесени ядки или смути. Желатиноподобната структура на семената чия подпомагат изхвърлянето на бактериите от организма.
  • Правете закуски между основните хранения с пресни плодове или сушени такива, внимавайте за добавена захар при сушените продукти. Също така може да си похапвате ядки и семена.
  • Обядвайте салати – домати, кълнове, маруля са за предпочитане. Може да добавите също и нетлъсти меса – пилешко или пуешко. Те се препоръчват в този хранителен режим. При вегетарианците месото може да се замени с тофу, соеви продукти, нахут, боб, гриловано котидж сирене.
  • Постарайте се дневният ви пирем на вода да бъде поне 2л. Можете да пиете също зелен чай, и пресни плодови сокове. Избягвайте бутилираните сокове, в които има добавена захар.
  • Вечерята може да бъде яхния или супа, приготвена от зеленчуци или нетлъсти меса. Предпочитайте безглутенов хляб.

За видим ефект се препоръчва да следвате хранителния план за 30 дни. Ако мислите, че няма да се справите започнете диетата за 3-5 дни, но трябва да бъдете стриктни като изцяло изключите от менюто си пакетирани храни и захар.

 

Следвайки стриктно диетата може да усетите леки неразположения в началото като: замаяност, дъхът ви започва да мирише, умора. Това са нормални симптоми при детоксикация, които отшумяват след 2-3 дни. Приемайте много вода, за да подпомогнете изхвърлянето на токсините.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Препоръки при слънчево изгаряне на кожата

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Холестерол - 7 основни факти
Холестерол - 7 основни факти
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter