Глутаминова киселина срещу високо кръвно налягане

Puls.bg   |   29 юли 2009   |   Коментари 0
Глутаминова киселина срещу високо кръвно налягане

Глутаминовата киселина, която се съдържа в белтъчините от растителен произход, понижава кръвното налягане. Специалисти препоръчват в хранителния режим при склонност към високо кръвно налягане да се включат  повече продукти, които съдържат полезната аминокиселина като метод на профилактика за хипертония и сърдечни заболявания.

 

4 500 души на 40-годишна възраст от 17 града от Обединеното Кралство, САЩ, Япония и Китай са участвали в детайлно изследване на американски кардиолози.

 

Експертите установили, че при 5 %  по-високо съдържание на глутаминова киселина в храната, кръвното налягане спада с 1,5-3 единици.

 

Глутаминовата киселина е една от най-разпространените аминокиселини. 23 % от растителните белтъци я съдържат. Намира се и в животинските протеини, но в по-ниско количество.

 

„Спадането на кръвното налягане само с 2 единици може да изглежда незначително. Ако се приложи полученият резултат към статистиката в световен мащаб обаче, това означава, че смъртността вследствие на инсулт ще се намали с 6 %. Или на година ще бъдат спасени по 178 000 души“, казва проф. Джеремая Стамплър, ръководител на екипа учени от Северо-Западния университет в САЩ.

 

Високото артериално налягане е основен рисков фактор за развитие на сърдечни заболявания. С напредването на възрастта расте и рискът от сърдечни проблеми. Наблюдава се тенденция на смъкване на долната възрастова граница на хора, които страдат от високо кръвно налягане. То е често явление и при 35-годишни.

 

Лечението, което се предприема за преодоляване на проблема, е недостатъчно ефективно. Има сериозни основания да се смята, че профилактичните мерки са по-ефективни в борбата срещу това състояние. Такива са поддържане на нормално телесно тегло, богат на плодове и зеленчуци хранителен режим, редовни двигателни упражнения.

 

„И преди беше известна ползата на растителните белтъчини в профилактиката срещу високо кръвно налягане. Това изследване обаче уточнява, че този ефект се дължи на глутаминовата киселина.“, пояснява д-р Ян Браун, от Кралския колеж в Лондон, съавтор на труда.


 

Източник на глутаминова киселина са бобовите култури, неполираният кафяв ориз, макаронените изделия, хлябът и зърнените култури и соевото сирене „тофу“.


Още по темата:


реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Възли на щитовидната жлеза – какво трябва да знаем за тях?

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising