ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Диабетикът не е нужно да се отказва от десерта

Puls.bg   |   13 юли 2016   |   Коментари 0
   
   
Диабетикът не е нужно да се отказва от десерта

Източник: iStockphoto

Поставянето на диагноза диабет не означава, че трябва непременно да се лишите от хапването на десерти оттук нататък за цял живот. Всъщност, много по-важно е вниманието да се фокусира върху общата консумация на въглехидрати. По този начин с известно планиране диабетикът може да въведе в менюто си по мъничко десерт и да държи кръвната си захар под контрол, смята д-р Лара Рондинели-Хамилтън от Медицинския център Дупейдж в Чикаго. Д-р Рондинели-Хамилтън е обучител на хора с диабет при изграждането на индивидуални хранителни режими. Автор е и на сборник с рецепти специално предназначени за диабетици „Здравословен наръчник за готвене за диабетици“, издаден от Американската диабетна асоциация.
 
Ако много ви се прияде кекс, не е проблем да си хапнете малко парче, но след това ще трябва да се откажете от картофите за обяд или вечеря или култура, богата на нишесте.  Подобна замяна обаче не бива да се прави често, пояснява Рондинели. Десертите по принцип са продукт без хранителна стойност, тоест те задоволяват някакъв емоционален глад, но в повечето случаи не дават нужните градиенти на организми. Естествено, внасят в организма прекалено много захар и ненужна бърза енергия. 
 
Освен че трябва да следите честотата на консумираните сладости, задължително трябва да се ограничавате за поглъщаните количества. Неприятното е, че съдържащите бързи въглехидрати продукти убиват бързите реакции в мозъка и предизвикват усещане за "вълчи глад". Много е важно, когато диабетикът се изкушава от сладичкото, да си вземе продукт, който съдържа една порция и той да бъде без захар. По-добрият вариант е да се достави удоволствие с парченце черен шоколад. 
 
При избора си на десерт се осланяйте на правилото: ако вкъщи не може да има торта без да я изядете, по-добре не купувайте. В ресторантите проверявайте менюто за малки порции или предварително се уговаряйте със сервитьора или приятели парчето да се раздели и поднесе по-малко парче за вас.
 
 
Опитайте се да въведете и следното ново правило в живота си, което накратко можем да представим така: ако можете да си направите сам/а кекс, по-добре е да не купувате такъв. Като се замислим има твърде много продукти, които можете да приготвяте сами, като по този начин ще контролирате съставките да бъдат по-здравословни – гарантирано от самите вас. И, не забравяйте да си сервирате малки парченца, хапвайте с малка лъжичка или виличка. 
 
Познат ви е вече съвета да включите плодовете в менюто си вместо друг десерт. Но и с тях трябва да се внимава – някои плодове са доста сладки и трябва също да се консумират ограничено. Хубавото при тях е, че освен захари доставят на организма и редица полезни витамини, минерали, други нутриенти и фибри, необходими за правилното му функциониране. От плодовете могат да се изготвят достатъчно подходящи десерти – плодова салата, парфе или желиран разкош, без добавяне на захар и съответно с разреждане на натуралната в порцията.
 
Доставете си мигове сладост например с парче пъпеш, нарязано на хапки, овкусени с лъжица  истински пчелен мед! 

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Детско здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising